BasBQ
Beef en Steak

Duroc de Batalle Buikspek

 
 
 

Tom Hendriks

Pitmaster
Berichten
688
Hallo allemaal,

Afgelopen Vrijdag een heerlijk buikspek van het Duroc de Batalle varken op de Q gehad.
Eerst 3 dagen in de marinade gehad om vervolgens vrijdag lekker op de Q te roken met appelhout.
Temp pit op 160 gr en de kern van het spek naar 72 gr. Buikspek heeft er ongeveer een uurtje ongelegen. Heerlijk was het.... :D

25thrtw.jpg


2zss85s.jpg


2qcfjox.jpg


314zdj8.jpg


j65we8.jpg


35irhww.jpg


28sv486.jpg


dhbo12.jpg


1zr1e0z.jpg


Al met al heerlijk smullen...








 
dat ziet er heerlijk uit, denk dat ik dat zomaar erg lekker vindt
 
Dat ziet er superlekker uit!  Post je even de verhoudingen voor de marinade, etc.  Of zit dat al ergens verstopt in het receptengedeelte?

Enige wat ik me afvraag is of die gaatjes prikken echt een verschil maakt...  Je ziet helemaal geen sporen van (donkere) ingedrongen marinade bij de afgesneden stukken.  Ik doe het ook steeds hoor, mare...  :-/
 
Lekker!
 
Jaakke zei:
Lekker spekkie hoor!

Heb je nog verschil geproefd aan het Duroc vlees of gaat dat teniet door de marinade?

Hoi Robert,

Eerlijk gezegd heb ik geen verschil geproefd... Ik weet niet of het door de marinade komt of wel.
Het was een heerlijk stukje en het was goed gelukt..
 
WernerB zei:
Dat ziet er superlekker uit!  Post je even de verhoudingen voor de marinade, etc.  Of zit dat al ergens verstopt in het receptengedeelte?

Enige wat ik me afvraag is of die gaatjes prikken echt een verschil maakt...  Je ziet helemaal geen sporen van (donkere) ingedrongen marinade bij de afgesneden stukken.  Ik doe het ook steeds hoor, mare...  :-/

Ik heb het recept gebruikt van Noskos alleen geen Livar varken gebruikt..

http://www.bbq-nl.com/2014/04/walchers-gilden-spek.html

Wbt, de gaatjes in de spek, dit is de 1ste keer dat ik dit heb gemaakt dus ik zou het eerlijk gezegd niet weten. Misschien kunnen de kenners hier antwoord op geven.

Maar zeker de moeite waard om nog eens te maken... :D

 
Ik ben niet op dieet, doorschuiven dat bordje!
 
Ik ook. Heb een bord meegenomen
 
Mooi mooi maar vooral lekker denk ik
 
Terug
Bovenaan Onderaan