BasBQ
Beef en Steak

duo beer can and shandy chicken

 
 
 

maroc

Gemarineerd
Berichten
1.546
nou daar gaan we dan (eindelijk) de dames staan in een basis rub van paprikapoeder, bruine basterdsuiker, knoflookpoeder, chilipeper, witte peper en grof zeezout.

ivm de aanwezigheid van kinderen doe ik ??n kipje op een blikje shandy ipv bier, gewoon ff kijken hoe dat gaat.

 
ze zien er lekker uit, ik denk haast dat je het aan de smaak niet zal kunnen proeven welke op het bier en welke op de shandy heeft gestaan  :)
 
Je kunt ze ook op blikjes water zetten, smaakt precies hetzelfde ;)
 
Laatste keer dat ik een bcc gemaakt heb kwam het schuim van het bier uit het gat bij zijn nek.
Dan moet het toch ook de binnenkant geraakt hebben. Kan niet zeggen of ik het goed terug proefde want hij had al een nacht in een fles oud bruin gezwommen :D
 
Heb trappist en gewoon bier gebruikt en kon geen verschil proeven, Jammer van de trappist overigens  ::)
Verder zien de kippetjes er zo al smakelijk uit.  ;D
 
Vorige week een duo van bier en coke beer can chicken gedaan. Ik moet zeggen dat de aanwezige een verschil proefde. Een zweem van een frisse zoetigheid hing rond de coke variant. Ach het is op z'n minst een leuk experiment.
 
maroc zei:
ivm de aanwezigheid van kinderen doe ik ??n kipje op een blikje shandy ipv bier, gewoon ff kijken hoe dat gaat.
De alcohol vervliegt bij het opwarmen, dus kindjes kunnen gewoon mee?ten.
 
Mw. BBQ68 zei:
maroc zei:
ivm de aanwezigheid van kinderen doe ik ??n kipje op een blikje shandy ipv bier, gewoon ff kijken hoe dat gaat.
De alcohol vervliegt bij het opwarmen, dus kindjes kunnen gewoon mee?ten.

Weet ik, maar toch!!
 
Shandy, wat voelde ik me stoer toen ik dat mocht drinken  ;) Leuk idee, maar geen idee of je het proeft.  Het verdampte vocht zal toch iets achter laten. Als hier een smaak in zit zou je toch zeggen dat dit invloed heeft op de smaak maar hoeveel????
 
Ben benieuwd of de smaak van rose bier terug proeft in mijn kip vanmiddag.
 
shandy bestaat dat nog ?
 
nou dit was dan mijn eerste echte uitdaging, kijk zelf maar!!

hier uit de koeling


in het begin van de sessie




halverwege de sessie



aan tafel!!!



geen woorden nodig!



review:

*leuk om te doen, de moeilijkheidsgraad viel mij enorm mee
* ik kreeg de temperatuur van de Q niet onder de 200 graden dus daar is nog een hoop in te leren. waarschijnlijk te veel kolen gebruikt  (weber long lasting). daardoor wat vaker het proces gecontroleerd en de kippetjes bijgedraaid.
*inderdaad geen verschil qua smaak wat betreft bier of de shandy.
*vlees viel van de botjes af en ook de filets waren niet droog geworden ondanks een iets te hoge kerntemperatuur
*2 kippetjes gegeten met 4 volwassenen en ??n kind

reacties en/of handvaten altijd welkom.
;D ;D ;D
 
Hele mooie kippetjes niks aan veranderen als ze goed zijn bevallen  ;)
 
Heel netjes, welkom bij de Tokkies!

als de temperatuur te hoog is gewoon beneden alles sluiten en en boven ook als de temp dan zakt kan je hem beneden op een klein kiertje zetten en boven open.
 
Wat Frits zegt en je bent inderdaad met veel te veel kolen in de weer geweest, de helft volstaat ook van wat je er nu in had zitten. (En waarschijnlijk minder ook nog wel ;) )
 
Bedankt voor de tips,  zal het zeker uitproberen :p
 
Gefeliciteerd
 
Lekkere kippetjes heb jij.
Ik gebruik een halve starter met briketten,dan zit je rond de 160.C.
En dan de kippen in het midden en aan de zijkanten de briketten verdelen,dan hoef je ook maar 1 keer de kippen een kwartslag te draaien.
Gefeliciteerd met je tokkie.
 
Terug
Bovenaan Onderaan