BasBQ
Beef en Steak

Dry aged C?te de Boeuf

 

vdHeyden

Sprokkelaar
Berichten
28
Een tijdje terug heb ik een prachtig stukje vlees besteld, een dry aged C?te de Boeuf van 1,9 Kg om precies te zijn.

image_zpsj0z43isn.jpg


Het was even het juiste moment afwachten waarop dit prachtig stuk vlees op de Q mocht, maar ik heb er een gevonden :)

Twee dagen van te voren het vlees uit de vriezer gehaald en in de koelkast laten ontdooien. Onder tussen een beetje naar diverse recepten gekeken, maar uiteindelijk vond ik het niet nodig om daar iets mee te doen. Het vlees heeft van zichzelf al een hoop smaak en de Smoker doet daar nog een schepje bovenop.

Zoals ik al zei, de C?te de Boeuf is naturel op de Smoker beland. Wel heb ik een bak met rode wijn en verse kruiden onder het rooster geplaatst. Als rook hout heb ik blokken (schoon) beuken en een stukje druif gebruik.

image_zpscoukufis.jpg


Na 'n kleine 3 uur op 100-120C zat de kern op 50 graden en heb ik het vlees ingepakt en laten rusten. Onder tussen de Weber opgestookt voor wat gegrilde asperges en de C?te de Boeuf nog even aangezet op het hete rooster voor een mooi geschroeid jasje.

image_zps8qodmttf.jpg


Bij de C?te de Boeuf wab gegrilde asperges en verse frieten (van eigen aardappelen) een mooie Chimichurri en eigen gemaakte mayonaise.

image_zps9ywllkgf.jpg
 
zo hee! Gelijk weer trek.
 
Nauwelijks grijs vlees te zien. Perfect!!

Ik hoop voor jou dat je hem niet hoefde te delen, haha
 
En dat doet maar.. 60 euro (?) aan vlees in je eentje opeten? wat een straf....
 
Nice Gilles... ziet er echt geweldig uit!!!!!! Dikke chapeau
 
Allemachtig prachtig!

Wat moet dat heerlijk gesmaakt hebben!
 
Mooi zeg!
 
zozeg dat ziet er wel erg lekker uit!!!!


B-)
 
Yummie!
 
Iedereen bedankt voor de complimenten :)

Hebben er met 3 man en 'n vegetari?r (jaja zelfs zij kon het niet weerstaan) prima van gegeten!
 
Hier moet ik mij ook nog eens aan gaan wagen, ziet er voortreffelijk uit.
 
Terug
Bovenaan Onderaan