BasBQ
Beef en Steak

Drumsticks

ranonkel

Vuurmaker
Berichten
68
Een aantal weken geleden een basket voor de joetisserie gekregen maar nog niet de tijd gehad om hem uit te proberen. Vandaag was het dan zo ver. De basket voelt heel degelijk aan viel me meteen op. Het was wel even puzzelen hoe het met de kolenmand past, het past echt net allemaal.

Ik heb drumsticks gemaakt met kebab kruiden van een bekende kruiden website. De kruiden een nachtje laten intrekken en Vandaag op de bbq gedaan.
De bbq op 180 graden en de drumsticks 3 kwartier laten draaien. Had wel iets korter gekunt maar ze waren niet droog gelukkig.
Een simpel maar toch lekker stukje vlees met een lekker krokant velletje. Al is kip eigenlijk altijd wel lekker.
20230909_163711.jpg

20230909_174526.jpg

20230909_180418.jpg
 
Dat ziet er zeker lekker uit zo, maar waarom heb je met een draaispit een koele zone gehouden? de boel draait toch continu rond ..
Bovenstaande onder het motto: domme vragen bestaan niet.. 😅
 
Dat ziet er zeker lekker uit zo, maar waarom heb je met een draaispit een koele zone gehouden? de boel draait toch continu rond ..
Bovenstaande onder het motto: domme vragen bestaan niet.. 😅
Eigenlijk vooral omdat ik dat meestal zag toen ik het spit kocht😅. Tot nu toe lukt het op deze manier altijd. Zou het beter gaan als ik gewoon de hele kolenmand gebruik?
Als ik er over nadenken heb je dan nog steeds de helft van de tijd geen directe hitte.
 
Terug
Bovenaan Onderaan