Beef en Steak

Drumsticks met aardappeltjes en tomaatjes

Bidle

Gemarineerd
Vandaag mijn nieuwe drumstick rekje uitgeprobeerd. Had deze al weleens voorbij zien komen, maar wist niet echt of het iets was. Ook bij aankomst van het rekje nog steeds niet overtuigd. Kortom gelijk de dag erop maar even proberen.

Als recept een standaard gerecht dat hier vaker voorbij komt enkel dan in de oven. Dus nu maar eens op het ei. Gelijk ook maar direct gedaan op een 150 graden voor ruim een uur.

2014-09-24 Drumstick rek 01 by Bidle, on Flickr

Het rekje gevuld enkel wel met mijn eigen vertrouwde braadslee eronder:

2014-09-25 Drumsticks tomato patato 02 by Bidle, on Flickr

2014-09-25 Drumsticks tomato patato 03 by Bidle, on Flickr

Eitje stabiel op 150,... gaat allemaal wel erg makkelijk.  :P Braadslee met drumsticks erop.

2014-09-25 Drumsticks tomato patato 04 by Bidle, on Flickr

2014-09-25 Drumsticks tomato patato 05 by Bidle, on Flickr

2014-09-25 Drumsticks tomato patato 06 by Bidle, on Flickr

Na een tijdje er af en opdienen:

2014-09-25 Drumsticks tomato patato 08 by Bidle, on Flickr

Close-up van het sappige kip:

2014-09-25 Drumsticks tomato patato 10 by Bidle, on Flickr

We maken dit gerecht regelmatig, maar beide het er mee eens dat het nu echt lekkerder was. De kip was veel malser!! Kortom deze gaat voortaan het ei in ipv de oven.  B-)

lekker hoor, blij dat het rekje goed bevalt

Lekker! Dus op de Q gaat dit beter dan in de oven. Heeft dat ook te maken met het rekje ipv braadslee waar ze dan in liggen in de oven?

Ziet er lekker uit.
Ik was ook niet van overtuigd van deze rekje totdat ik jou foto's zie. Hmmm.. zet me wel aan denken  :-?.
Alleen jammer dat je de ene lege sleuf niet hebt kunnen gebruiken  :P.

Leuk en handig rekje. Gerecht ziet er weer zeer smaakvol uit  :)
Ben alleen een beetje verbaasd dat jij je oven nog gebruikt om gerechten in klaar te maken  :-O terwijl je al die Q's heb staan ;)

Hier gebruiken we de oven als opslagplaats voor gerechten die al klaar zijn om op de Q te gaan of om vlees in te laten ontdooien zodat de katten er niet bij kunnen. (in beide gevallen staat de oven natuurlijk uit ;) )

Chicken goood, ziet er heerlijk uit.

Geinige gadget!

structor zei:
Rekje is dus goedgekeurd? Jij bent lekker bezig trouwens je haalt Ceriel nog in met zijn sessies ;)

Rekje is zeker goedgekeurd!! Had verwacht, ook bij het uitpakken, dat de drumsticks er niet goed in zouden blijven hangen. Echter werkt het gewoon goed. :)

Terug
Bovenaan Onderaan