BasBQ
Beef en Steak

Drukke tijden voor het ei

 
 

Mjdeffie

Kooltjesharker
Berichten
193
De afgelopen dagen diverse lekkere zaken in het eitje gemaakt.

We begonnen weer eens met een pizza, dit keer van het deeg dat zo'n twee weken in de vriezer heeft gezeten. Ik kan melden dat dit perfect gaat en de pizza was wat ons betreft weer heerlijk met wat paprika, champignons en mozzarella
gu2y8u2y.jpg


Gisteren zijn van het ei heerlijke gerechtjes gehaald. Een kookgroep van 8 vrienden waren bij ons aanwezig om allerlei lekkere dingen te maken
Overdag even stokbrood in het ei gebakken, helaas geen foto dat het op de steen lag maar vooruit dan deze
rapyheva.jpg
hete2u4y.jpg


We begonnen met wat amuses, gegratineerde Ierse oesters en mosselen met sjalotje, knoflook, bacon, soyamelk, schapenkaas en worchestersaus. En dat even 5 minuten indirect op het ei
uva9azuh.jpg
urahe8ym.jpg
tymevare.jpg


Daarna een moot sockeye zalm zacht gegaard, indirect met wat appelrookhout, lekker maar volgende keer doe ik het weer direct op 80 graden, dat geeft een mooiere smaak
uqymabu5.jpg
esu6e8e8.jpg

De zalm werd begeleid door een sausje van peterselie, citroen, ansjovis, kappertjes, olijven en olijfolie, erg lekker

Daarna ging er 2 kilo US rosbief op het ei, indirect op 190 graden tot een kerntemp van 48 en daarna nagaren in alufolie tot 55 gr.
ysazyse3.jpg
anavu2ep.jpg
y6e7ujeq.jpg

Het vlees was goed maar ik vond het eigenlijk al te ver, het voelde al erg stevig en dorst het daarom niet bij 48 graden nog even van een korstje te voorzien. Nu was het vlees medium. Bij het vlees serveerde we eigen gemaakte friet en mayo, verse doppertjes met bacon die vorige week op het ei was klaargemaakt.

Bij dit alles dronken we de volgende wijnen
a4e5ymer.jpg


Al met al geweldige gerechten, en hebben weer erg genoten
 
prachige gerechten! Zet dat ei maar aan het werk ;)
 
dat zijn drukke maar hele goede tijden geweest op het ei.
mooie gerechten
 
Hoppa! Dat zijn de betere sessies zeg!
 
Leuk met zo'n kookgroep.
 
Lekker bezig geweest zeg!


Sent from my iPhone using Tapatalk 2
 
Zo dat ziet er allemaal lekker uit.Leuke reportage en zal wel gezellig geweest zijn.
 
Het was inderdaad reuze gezellig, leuke gerechten, lekkere wijnen, goed weer en vrienden bij elkaar. Alle ingredi?nten voor een aantal leuke uurtjes.
 
Mevr. Nosmo zei:
De schelpdieren mag je houden, maar de rest mag je zo doorschuiven.
Ziet er zeer smakelijk uit.
je weet echt niet wat je mist;) nou ja ieder zijn favorieten toch, dat is het leuke aan dit soort sessies
 
Leuke sessie ziet er allemaal erg smakelijk,leuk en gezellig uit. Die flessen wijn maken het plaatje hier compleet !
 
Mooie gerechten hoor. Vooral de zeevruchten, en de rosbief...mooi mooi!
 
Lekkere gerechten en mooie wijnen met karakter zie ik!! Zou zo een keer mee willen koken haha.
 
Wauw! Indrukwekkend!! Wat een mooie wijnen... Meursault lijkt me een overkill op de oesters.
 
Wat een supersessie!! :p en die flessen wijn; is dat per persoon!!?? ;) :D ;D
 
Dat zijn er mooie wijnen, heerlijk!

O'ja, eten ziet er ook top uit  ;D
 
Terug
Bovenaan Onderaan