Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een browser zoals Microsoft Edge of Google Chrome te gebruiken.
Als je een pekel maakt voor bijvoorbeeld kip; water, zout en wat suiker. Zou het zinvol zijn om ook wat van je rub naar keuze er doorheen te mengen zodat dit mee kan intrekken met het zout in de kip, of heeft dit totaal geen zin?
vaak zie je toch wel smaakmakers zoals laurier en jeneverbes die in de pekel gaan.
het is het proberen waard.
zou het gewoon doen, en je kan ook de buitenkant nog rubben als je de kip op het rooster legt
Afgelopen woensdag kipfilet gerookt naar dit RECEPT en dus laurier rozemarijn peper en tijm toegevoegd naast zout en suiker maar dat doet (naar mijn idee) duidelijk wel iets voor de smaak...... de volgende keer gaat het er bij mij weer bij in ieder geval...
Uiteindelijk heb ik de kip niet in de pekel gelegd maar deze onderhuids ingesmeerd met roomboter en verse kruiden en nog wat peper en zout erop.
Bereid als een platte kip maar met de kipfilet op het rooster, het boter in/rondom de filet hield deze super sappig.
Maar ik ga toch een keer pekel met kruidenrub proberen.
Deze site maakt gebruik van cookies om de inhoud te personaliseren, jouw ervaring aan te passen en om je ingelogd te houden als jij je registreert.
Door deze site te blijven gebruiken, stem je in met ons gebruik van cookies.