In het vervolg op hier ook een droogkast kon het natuurlijk niet lang meer gaan duren of ik moet er ook aan geloven om eens droge worst te gaan maken.
heb gekozen om een Drentse kosterworst en een Friese worst te maken waar van ik de recepten heb gehaald uit het boek Over worst.
het vlees in stukken gesneden en in de verhouding 6 schouder en 4 speklappen voor de Drentse kosterworst klaar gezet.

gemalen door de 10mm plaat en nu de kruiden er bij.

de Friese worst door de 4.5mm plaat. (en ja het is gewoon yoghurt wat er bij zit)

darmen spoelen.

het deeg van de Friese worst en voor de opletende kijker 8 schouder en 2 speklappen.

Links de Friese worst en rechts de Drentse koster worst.

even een weegmomentje voor de controllen straks om te kijken hoeveel ze zijn gedroogt.
de Friese worst.

en de Drentse kosterworst.

de Drentse kosterworst kan direct in de droogkast om te fermenteren.

En de Friese worst word eerst nog een paar uur koud gerookt op beukenhout met de CSG.

Na 7,5 uur in de rook mag de Friese worst ook de kast in.

Hoop dat de Drenten en Friezen zich een beetje rustig houden zo samen in de kast.
Tot zover dit verslag en nu maar wachten zal met enige regelmaat wel een foto schieten voor de vorderingen.
heb gekozen om een Drentse kosterworst en een Friese worst te maken waar van ik de recepten heb gehaald uit het boek Over worst.
het vlees in stukken gesneden en in de verhouding 6 schouder en 4 speklappen voor de Drentse kosterworst klaar gezet.

gemalen door de 10mm plaat en nu de kruiden er bij.

de Friese worst door de 4.5mm plaat. (en ja het is gewoon yoghurt wat er bij zit)

darmen spoelen.

het deeg van de Friese worst en voor de opletende kijker 8 schouder en 2 speklappen.

Links de Friese worst en rechts de Drentse koster worst.

even een weegmomentje voor de controllen straks om te kijken hoeveel ze zijn gedroogt.
de Friese worst.

en de Drentse kosterworst.

de Drentse kosterworst kan direct in de droogkast om te fermenteren.

En de Friese worst word eerst nog een paar uur koud gerookt op beukenhout met de CSG.

Na 7,5 uur in de rook mag de Friese worst ook de kast in.

Hoop dat de Drenten en Friezen zich een beetje rustig houden zo samen in de kast.
Tot zover dit verslag en nu maar wachten zal met enige regelmaat wel een foto schieten voor de vorderingen.