BasBQ
Beef en Steak

Draaispit

 
 

Vuurvlieg

Stoker
Berichten
354
Vorige week maar eens een Weber draaispit aangeschaft. Ik had nog een projectje ribey-rollade in de vriezer liggen en toen ik de draaispit zag bij de Intratuin moest ik daar direct aan denken het spit stond ineens in het karretje naast een doos met een ophangrek voor de wsm.
Gisteren de rollade ontdooit, deze was al gemarineerd door O'Sullivan van de SLIGRO. Ik heb hem droog gedept en er nog een lichte dry rub opgedaan.

Hier staat hij te wachten op wat komen gaat. Het is de bedoeling om hem indirect op high te roosteren.

3e5e3edu.jpg


Iemand een idee hoe lang dat zal duren? Het is een stuk van 2,2 kilo

Het is begonnen.

u7y6a3uj.jpg


Nog even het mislukte eindresultaat:

ujyqu7u8.jpg





 
Als ik na je laatste foto kijkt, dan duurt het heel lang.
 
Mike + 1  ;)
 
Ik ga maar even zelf wat te eten maken, als ik hier op moet wachten.... =))
 
Ja ja, leuk al die berichten over mijn projectje. Het duurde inderdaad veel te lang. M.a.w het vlees was doorgeslagen en met uitzondering van de wel heel lekkere bark op de randjes van het vet niet te "vreten" Een enorme teleurstelling dus.
Maar goed weer wat geleerd, volgende keer eerder int. temp checken. Had hem nu 1 uur aan het spit op high indirect (250 c) kern was toen door de 70 graden. Veels teveel dus.

Ik ben wel zeer tevreden over het spit. Werkt geruisloos en constante draaiing zonder contragewicht dat er tegenwoordig niet meer bijgeleverd wordt.

Ik had tot overmaat van ramp ook nog een sausje gemaakt van sourcream danish Blue en kappertjes. Dit gevonden op een site van een draaispit fanaat.
Nou dat was teleurstelling nr 2. Er zijn misschien mensen die dit lekker vinden maar ikke dus niet! Verder ook nog een kant en klare saladeschotel van appie en dat was ook al helemaal niks en dan bedoel ik 3 keer niks.

Al met al een klotedag met veel leermomenten. Gelukkig geen gasten met uitzondering van mevr. Vuurvlieg die het wel te pruimen vond en mij met een overdaad aan liefde en adviezen heeft overweldigd.

Ik hou jullie op de hoogte van mijn vorderingen met het spit.
Hierbij nog de link naar de spit fanaat:

http://www.dadcooksdinner.com/2011/12/rotisserie-boneless-ribeye-roast-with.html
 
Jammer dat het niet zo uitpakte als je wilde. Gelukkig heb je niet zo'n vernietigende jury thuis als ik, die laten dan ook nog geen spaan van je heel :D.
Nou ja snel je verbeterpunten opschrijven en op naar de volgende sessie!
 
Mooie aankoop. Van je run veel geleerd. Das altijd mooi.

Ik heb ook al een boel verknalt op de Q. Op ten duur is dat de beste leerweg, zeg ik altijd maar
 
jammer dat het zo is uitgepakt, ben blij dat het spit op zich wel bevalt
 
Mooi vooruitzicht. jammer dat het mislukt is..
Maar ach, van fouten leer je.
Dus de volgende keer beter!
 
volgende keer beter en vooral doorgaan!
 
Shit happens Vuurvlieg, op naar de volgende!!!
 
Jammer.
Zo'n spit lijkt me wel leuk. Gewoon de moed erin houden hoor!
 
Terug
Bovenaan Onderaan