BasBQ
Beef en Steak

Double trouble

 

Raw

Sprokkelaar
Berichten
42
Laatst met de fam een weekendje weggeweest. De buren waren zo aardig geweest om op de 4 voeters te passen en te verzorgen.

Dus…. ze hadden nog een bbq te goed, na al een aantal keer uitgesteld te hebben door het prachtige weer in dit land.

De dag begon goed… je raad het al… regen en niet te zuinig.

304d96d15895184744e78fb4fbc71686.jpg


Affijn, mezelf niet laten kennen en die hard doorgaan en een half uur in de zeikende regen gestaan om alles enigszins droog te houden. Gelukkig knapte het daarna wel weer op!

Begonnen met een stuk livar buikspek van 1900gr.
Aangezien de vrouw volgens de fodmap leeft momenteel daar ook nog rekening mee moeten houden. Dus een gedeelte alleen met pikante paprika poeder gerubt. Andere deel met don marcos carolina mustard.

Kamado lekker op temperatuur dus erop geknald voor een 1,5 uur.

80b9f099090c0472b532c01ad1558909.jpg


Daarna het welbekende inpakken en weer lekker terug erop.

7346a4f0569d2534b011f2420c7c7134.jpg


Daarna in een schaaltje gekwakt en afgemaakt met een paar stukjes lente ui en door naar het volgende.

5cb35ed1208157805d0aab8472dffd36.jpg


Aangezien ik de MOINK Balls ook nog nooit had gemaakt hier maar eens mee aan de slag gegaan.
Ook hier weer rekening moeten houden dus een gedeelte zonder spek en wat basic kruiden.
Voor de balletjes dubbeldoel gehakt gebruikt van B&S.

Balletjes erop gerold en wachten maar…

cc84e9a8e6a328b0afccc7dc9520ff7d.jpg


Ondertussen zelf de raspberry chipotle saus gemaakt, klonk goed dus alles in een pannetje en lekker laten inkoken.

5507e1a31c67f23df88ff49a688cef6b.jpg


Daarna de balletjes gelakt en wachten tot het zover was.

19d76fb786ac8eb6fd909089e980401f.jpg


Balletjes eraf en de buren konden het al ruiken! Heerlijke saus ook moet ik zeggen! Zoete en daarna pittige nasmaak van de chipotle, zeker een aanrader. Het gehakt was voor mij ook een eerste keer maar wat een heerlijke malse ballen (that’s what she said). Prachtig vlees!

Buren waren blij, buikjes vol en ze vonden het heerlijk. Ze verklaarde me voor gek dat ik vanaf 9 uur in de ochtend al bezig was in de regen bezig was maar waardeerde de moeite.

Al met al een geslaagde dag!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Dat is bikkelen zo in de regen, maar een mooi resultaat neergezet. Daar mogen de buren blij mee zijn!
 
  • Leuk
Waarderingen: Raw
Geloof vraag dat de buren heel tevreden waren.
 
  • Leuk
Waarderingen: Raw
Ziet er lekker uit. Miss een idee om een oude parasol te gebruiken voor het bbqen. Doe ik ook als het regent.
 
  • Leuk
Waarderingen: Raw
Ziet er lekker uit. Miss een idee om een oude parasol te gebruiken voor het bbqen. Doe ik ook als het regent.

Regende nu zoveel dat ik de paraplu erbij moest pakken, kwam dwars door de parasol heen. Is gelukkig maar een ding van 3 tientjes, droogt wel weer haha.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Dacht dat die er naast stond :cool: Dan schiet het inderdaad niet op. Ik ga ook maar is een keer buikspek proberen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Raw
Ik heb daar gelukkig geen last van. Mag zo hard regenen als het wil :p

Staat ook ooit op de planning.. vrouw wilde geen overkapping maar een pergola. Nu eindelijk overtuigd na 2 jaar dat het toch wel handig en leuk zou zijn. Affijn een gedeelte staat er alvast zullen we maar zeggen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Ziet er lekker uit. Miss een idee om een oude parasol te gebruiken voor het bbqen. Doe ik ook als het regent.
Of een paraplu kopen die de verstokte karper vissers gebruiken........
Maar heroïscher dan dit wordt het niet


Verstuurd vanaf mijn AC2003 met Tapatalk
 
  • Leuk
Waarderingen: Raw
Mooi gedaan! Leuke gerechten die met een wat grotere groep ook lekker weg eten.
Die saus moet ik ook nog steeds een keer zelf maken. Ik maak me er tot nog toe iedere keer te makkelijk van af…..thanks voor de inspiratie!
 
  • Leuk
Waarderingen: Raw
Ja, we zijn de afgelopen jaren wat verwend met het weer...
Ook hier deze zomer al verschillende keren terug moeten vallen op parasol, paraplu, bodywarmer, fleecejack etc. :cry:

Maar, de gerechten zien er lekker uit. Moinkballs zijn altijd te pruimen. En voor het livar ook een leuke variatie.
Ik kom volgende keer ook. 😋
 
  • Leuk
Waarderingen: Raw
Mooie plaatjes en lekkere gerechten zo, zo willen wij ook wel op de viervoeters passen :D

Die pergola gewoon dichttimmeren, plaatje watervast multiplex er op slaan, een laag bitumen er overheen branden en een gootje er onder en klaar! 😁
 
Heerlijk, gewoon ongegeneerd snacken van de BBQ.
Lekker zeg.
 
  • Leuk
Waarderingen: Raw
Terug
Bovenaan Onderaan