BasBQ
Beef en Steak

Dorade van de BGE

 
 

maussie1982

Pitmaster
Berichten
519
Vandaag stond Dorade op het menu. Voordat de Dorade het ei in ging heb ik er wat fleur de sel, vers gemalen peper en wat limoen schijnfjes tussen gedaan. Het ei gebracht naar een tempratuur van 180 graden, klein beetje rookhout en na een half uur konden we aan tafel. Het was een heerlijk visje en zelfs mijn zoontje heeft er enorm van genoten!

image-9.jpg


image-8.jpg
 
Staat boven de foto's ;-) maar een beetje fleur de sel, vers gemalen peper en schijfjes limoen.
 
Lekker........................ visjes
 
Is het velletje op die manier te eten? Of moet je dat eraf halen?
 
noskos zei:
Is het velletje op die manier te eten? Of moet je dat eraf halen?

Dat velletje is zo niet te eten, maar komt echt heel makkelijk los. Ik en mijn vrouw waren echt heel enthousiast over het resultaat. Een volgende keer direct bereiden en zonder rookhout om te kijken hoe de smaak dan wordt.
 
dat heb je mooi gemaakt
 
lekker hoor! maak ik eigenlijk bijna nooit, een visje
 
Ziet er zalig uit, een aanrader.
 
Lekker hoor.
Dorade, mooie, goede en goedkope vis voor op de Q.  In zoutdeeg is ook een aanrader overigens
 
Boldeagle zei:
In zoutdeeg is ook een aanrader overigens

Dat had ik ook al  eens gezien op het forum, ga ik zeker eens proberen. Neem aan dat het een manier van garen is? Dus dat je het zoutdeeg alleen gebruikt om te garen?
 
Je sluit de vis op in de korst. De korst is niet voor de smaak maar om de vis lekker sappig te houden. Wat overigens prima lukt. Is echt een aanrader !
 
Ik vond de vis nu al zo sappig, kan het nog sappiger?
 
Probeer het een keer zou ik zeggen  ;)
 
Ik hou wel van een lekker vissie, dus laat het de volgende keer maar weten, kom ik even langs.
Hoeven jullie niet alles alleen op te eten :p
 
Terug
Bovenaan Onderaan