BasBQ
Beef en Steak

Donner kebab op Weber spit geen succes!

 
 
 

Jeroenwijnholds

Pitmaster
Berichten
678
Zoals beloofd hier mijn verslagje van de 10 kilo kip gehaald bij de shoarma groothandel.
Hij werd stijf bevroren in de folie geleverd voor 38 euro incl de btw dus niet eens zo duur gemarineerd en wel.
In de kern zat een kartonnen koker bekleed met een laagje aluminium folie. Toen kreeg ik al twijfels maar toen ik hem uit pakte helemaal. Ik had een stuk kip verwacht van een soort gebonden structuur dus makkelijk om ook horizontaal te doen!
Maar toen bleek dat het het allemaal uitgebeende poten waren die over elkaar heen gelegd zijn. Op zich niet verkeerd  maar het ging alle kanten op aan het spit dus moest snel de Weber gril pennen er in steken, anders bleef het door draaien.
Ik dacht net zoals bij de shoarma boer ik snij er af en toe een broodje vanaf leuk voor het feestje, maar dat was al snel duidelijk dat dit niet ging gezien 40 man visite, al die grill pennen erin en de structuur van de kip. Dus toen met de billen bloot gegaan, de kip er afgehaald, kort gesneden en in de pan bereid... :-(  en ik wou weer wat speciaals van de q !
Maar goed neemt niet weg dat de kip waanzinnig kerker gekruid was en super smaakte, dus dat was dan weer een mee valler. Maar een tip als je dit wil doen ver van te voren aan het spit rijgen.
c3f01d3b-94a9-2619.jpg

c3f01d3b-94e6-8f5d.jpg

Al met al was de kip lekker, maar het q succes minder ging tegen over mijn vrienden groep toch een klein beetje af aangezien ze met al hun q vragen naar mij komen.
Groeten
 
Ach je hebt wat geprobeerd, weer wat geleerd en je hebt het gedeeld, dus wij gaan deze fout niet maken!
 
Bedankt voor het uitproberen!
 
Jammer, maar wel wat geleerd voor de volgende keer.
 
Dat is inderdaad balen, maar niet geschoten altijd mis.

Bedankt voor het proberen
 
Getuigd van durf hoor! Niks afgang dus.
 
ik vind het ook heel leuk dat je het toch maar gedaan hebt, is weer een leer moment geweest moet je maar denken, het zal er ook niet minder om gesmaakt hebben
 
Hier leren we allemaal van. Bedankt voor het delen.
 
Er is/of gaat bij een ieder wel eens iets niet helemaal naar wens!!
Maar daar ligt dan ook meteen de uitdaging om het weer eens te doen (revanche).
 
Goed gedaan hoor, als ik mijn misbaksels hier moest posten dan hadden we nog wat leesvoer tegoed  ::)
 
Jammer , dat het niet op de Q gelukt is Jeroen.
Het was wel een super origineel idee  8)

Gelukkig is het in de koekenpan wel goed gekomen.
Thx voor het delen.

Mac
 
Ik vind het leuk idee, ik ga het toch ook eens proberen. maar dan met lappen procureur , zelf kruiden  en dan in het hart wat extra spiesen zodat alles meedraait. Ik zou het spul wel eerst langzaam laten garen zodat de rol geheel gaar is , en dan BBQ temperatuur omhoog en grillen.

Niet kunnen, kennen we niet. 

maar ja hier lukt oo niet altijd alles!
 
In het begin als de structuur nog los is omwikkelen met rollade touw.
Kun je er later weer afdraaien.
 
idee is zeker gaf, jammer dat het mislukt is!
 
Better done and lost than never done at all....
Gelukkig smaakte het uit de pan ook!
 
leuk idee. volgende keer de q een kwartslag draaien zodat het spit verticaal staat?  ;)
 
ahha, nog een puntje wat ik niet moet doen. Bedankt voor het delen.
Ik had een slagerstouw omheen gewikkeld en als het gaar is los knippen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan