BasBQ
Beef en Steak

DO ter aanvulling van Master Touch

 
 

bart_dewulf

Kooltjesharker
Berichten
114
Gisteren heb ik uiteindelijk de knoop doorgehakt en mij een DO besteld bij Qvist (Beaver 5qt), zou moeten volstaan voor 2 volw + 2 kids. Wij beginnen namelijk binnen 4 weken met de renovatie van de benedenverdieping en kamperen dus boven voor enkele maanden. Omdat we geen ruimte hebben voor een extra keuken speelde ik met het idee om de Q uit te breiden met een DO om verscheidenheid aan gerechten te kunnen maken.
Grootste twijfelblok voor mij was het onderhoud, de DO die ik besteld heb is pre-seasoned dus in principe ready to go maar is dit ook werkelijk zo? Indien jullie tips voor het onderhoud en eventuele leuke gerechtjes hebben voor de DO dan zet je hier maar onder.

grt
 
Een verbouwing geregeld om toestemming te krijgen voor de aanschaf van een DO?

 
Vwb de DO weet ik het niet maar heb een skillet en gietijzeren roosters, preseasoned ontvangen en beide kon ik achteraf alsnog opnieuw doen, Mbv de Crisco blijft alles toch een stuk beter.
Maar er zijn genoeg DO gebruikers hier, dus ervaringen genoeg denk ik zo
 
Ik zou gewoon het zekere voor het onzekere nemen en gewoon zelf nog een keer seasonnen. Weet je tenminste zeker dat het goed is.
 
ik zou bij qvist het even navragen. Mijn eerste moest ik wel zelf seasonen, mijn 2de zat al een laagje op dat ik zelf nog verder moest inbranden. En daarna onderhouden.
 
Ik stuur nog een mail naar qvist en laat het antwoord hier weten
Antwoord van Qvist: klaar voor gebruik, dit wil dus zeggen dat de do gitzwart zal zijn bij aankomst. In ieder geval al veel gelezen en de flavour komt er maar in door hem veel te gebruiken
 
Waarschijnlijk zit er nog een waslaagje op. Ik zou hem voor de eerste keer iig nog even goed schoonmaken en seasonen. Daarna de eerste keren na het schoonmaken even opnieuw invetten en verwarmen.
 
Als hij pre seasoned is kan je hem gelijk gebruiken.

Wel zou ik hem na gebruik heel goed in de crisco zetten
 
Hij is er wel vreemd dat al de accessoires dubbel zijn toegekomen
7a60ada1e0afe6c94ae79dab4221f925.jpg
2fcdb70331d471626bff734c17892e78.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan