Beef en Steak

DO-iaanse Kruidige Groentesoep

MacMarty89

Kooltjesharker
Nu we de lente ingaan en de winter achter ons laten, werd het tijd voor een laatste vollere groentesoep met umamismaak.

De BGE opgestookt naar een temperatuur van 180 °C. De Petromax DO erop gegooid. Klontje boter en wat rijstenolie warm laten worden. Intussen de groenten in grove stukken gesneden: een knolselderij, twee venkelknollen, twee preien, een boel champignons, enkele pepers en een uitje of vijf. Dit alles in de DO lekker aangefruit en naderhand nog een teentje knoflook erbij. Ik had geen zin om het water voor de soep helemaal op te koken, dus de waterkoker heeft uitkomst geboden. Ik ben net de Belastingdienst. We maken het wel makkelijker, niet ingewikkelder. Toen dit aan de kook gebracht was heb ik fijngesneden peterselie, basilicum, kervel en dragon erbij getyfd. Dit alles anderhalf laten inkoken nadat ik een scheutje van het goddelijke goedje van Lea & Perrins erbij heb geflanst met nog wat Blues Hog kruidjes.

IMG_5810.jpeg

IMG_5813.jpeg

IMG_5811.jpeg

IMG_5812.jpeg

IMG_5814.jpeg

IMG_5816.jpeg

Goeie' handel.

Soep, Soep, Soebie do(e) 🎶🎶🎶 dat ziet er goed uit :love:.
Knolselderij, venkel, prei is ook heel lekker op de wat winterse dagen die er weer aankomen als we de geruchten mogen geloven :rolleyes:

Terug
Bovenaan Onderaan