BasBQ
Beef en Steak

DIY OFYR

Hallo Lin, we zijn eindelijk ook zo ver en alle onderdelen zijn verzameld en samen geknutseld volgens je plannen en foto's, we kunnen beginnen te grillen, bedankt  :D Heb een paar uurtjes gestookt rond de 150 gr voor het grisco vet in te branden maar dit wil nog al opdrogen en aan  koeken, heb dat maar af geschraapt en verder met arachideolie ingesmeerd, neem aan dat ik deze procedure wel nog eens moet herhalen voor dat we aan het echte grilwerk kunnen beginnen.



Kon het echt niet laten  :blush:

 
Heel mooi. Veel plezier ermee.
 
sodeknetter, wat gaaf dit!
 
Zoals op fb reeds besproken echt heel tof Marnix. Hier ga je echt heel veel plezier van hebben. Hebben wij ook!
 
sw6ykh.jpg
 
Waauw die zien er super gaaf uit zeg, we zijn sinds dit weekend ook verliefd geworden op de ofyr (niet op de prijs  :( ) en daarom ook van plan zelf te gaan maken. Fijn te zien dat dit te doen is  :).
Hebben jullie een gat onderin in de vuurschaal gemaakt voor evt extra luchttoevoer of is dat niet nodig?
 
corina zei:
Waauw die zien er super gaaf uit zeg, we zijn sinds dit weekend ook verliefd geworden op de ofyr (niet op de prijs  :( ) en daarom ook van plan zelf te gaan maken. Fijn te zien dat dit te doen is  :).
Hebben jullie een gat onderin in de vuurschaal gemaakt voor evt extra luchttoevoer of is dat niet nodig?

Hoi,

Wij hebben een klein gat in de vuurschaal en daar ligt een plaatje op zodat het hout en de as het gat niet dichtmaken.

Succes met je project. Een Ofyr is echt superleuk!
 
Lin zei:
Hoi,

Wij hebben een klein gat in de vuurschaal en daar ligt een plaatje op zodat het hout en de as het gat niet dichtmaken.

Succes met je project. Een Ofyr is echt superleuk!

Dank je voor je reactie. We gaan ermee aan de slag  :)
 
Had je "die van mij al eens gezien"
Zelfde principe alleen "iets" groter en mobiel B-)

20161112_084642_zpssvarpfiz.jpg
 
Hoelang duurt het voor de plaat van zon ding op griltemperatuur is? En door het "open vuur", moet je vaak hout bij gooien?
 
hansi zei:
Hoelang duurt het voor de plaat van zon ding op griltemperatuur is? En door het "open vuur", moet je vaak hout bij gooien?

Binnen een half uurtje heb ik hem makkelijk op temperatuur, en meer hout betekend meer brandstof en dus hogere temperatuur.
Bijgooien is dus wel nodig maar valt nog best mee.
(mijn vuurbak is iets groter en zal derhalve meer hout verbuiken als een kleiner model)
 
ReneR zei:
Had je "die van mij al eens gezien"
Zelfde principe alleen "iets" groter en mobiel B-)

20161112_084642_zpssvarpfiz.jpg

Gaaf ding Ren?! Zelf gemaakt?
 
Heren

Hoe dik is die onderschaal dan? En de bakplaat is dat gewoon staal? Hoor jullie graag..

Staan mooie stukken bij
 
Mag ik ook antwoorden?  :D

Mijn vuurschaal is van gietijzer, ik denk zo'n halve cm dik en de bakplaat is van gewoon staal idd.
Die van mij is 1 cm dik en watergesneden.

Groetjes Linda.
 
Lin zei:
Mag ik ook antwoorden?  :D

Mijn vuurschaal is van gietijzer, ik denk zo'n halve cm dik en de bakplaat is van gewoon staal idd.
Die van mij is 1 cm dik en watergesneden.

Groetjes Linda.
Thanks... voor de reactie!!! Ga er ok 1 maken maar heb mijn vuurschaal nog niet.. heb wel al wat gevonden maar nog niet op kunnen halen... word vervolgd!

Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk

 
Prachtig stukje zelfbouw zeg. Veel plezier ermee!
 
Tom zei:
Lin zei:
Mag ik ook antwoorden?  :D

Mijn vuurschaal is van gietijzer, ik denk zo'n halve cm dik en de bakplaat is van gewoon staal idd.
Die van mij is 1 cm dik en watergesneden.

Groetjes Linda.
Thanks... voor de reactie!!! Ga er ok 1 maken maar heb mijn vuurschaal nog niet.. heb wel al wat gevonden maar nog niet op kunnen halen... word vervolgd!

Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk


Mijn vuurbak is van 6 mm staal en de bakplaat is van 10 mm staal, beide gewoon staal.
 
Terug
Bovenaan Onderaan