BasBQ
Beef en Steak

DIY OFYR

ReneR zei:
Tom zei:
Lin zei:
Mag ik ook antwoorden?  :D

Mijn vuurschaal is van gietijzer, ik denk zo'n halve cm dik en de bakplaat is van gewoon staal idd.
Die van mij is 1 cm dik en watergesneden.

Groetjes Linda.
Thanks... voor de reactie!!! Ga er ok 1 maken maar heb mijn vuurschaal nog niet.. heb wel al wat gevonden maar nog niet op kunnen halen... word vervolgd!

Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk


Mijn vuurbak is van 6 mm staal en de bakplaat is van 10 mm staal, beide gewoon staal.
Beste ReneR

Thanks voor je reactie!!! Ik zal snel eens aan de slag moeten!!

Mvg Tom

Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk

 
Hier begint het eindelijk ook vorm te krijgen. Wie heeft er tips om de plaat in te branden. Crisco of olie en hoevaak/hoelang alvorens gebruik. Foto's volgen
 
360.jpg
360.jpg
360.jpg


dit is onze versie geworden. Super gaaf om te doen.
Veel aan het experimenteren. We zijn er nog niet uit wat we op het rooster moeten/kunnen bakken. Dus ideetjes zijn meer dan welkom.

Echt super uitvinding. :)
 
Wauw! Die ziet er ook super uit!

Ik heb elke keer crisco gebruikt bij het bakken en daardoor brandt hij mooi in!

 
Met wat voor verhouding zou ik een grill ring kunnen laten maken?

Bijvoorbeeld een ring van 80 cm doorsnee en 40cm 'gat' erin 50/50 of zou een 40/60 een betere verhouding zijn?
En voor "hoeveel" personen zouden hier dan op kunnen grillen?

Ps wat een mooie creaties komen hier voorbij.
 
kukle zei:
Ik ben deze namiddag op deze post gestoten, en vond dit enorm interessant, gezien OFYR ook bij ons aanspreekt.

Dit lijkt me echter toch ook niet mis, prijsmatig gezien:
https://www.2dehands.be/tuin/tuinaccessoires/overig/avontuurlijk-grillen-bakken-braden-met-304552802.html

Heeft iemand hier ervaring mee?

Ik heb deze in NL gekocht, werkt prima, maar ik merk dat er door de ring minder zuurstof bij het vuur komt, ik heb nu de ring in de vuurschaal liggen , en heb een paar gaten onderin geboord , eerst dat testen en anders de ring iets hoger plaatsen in de hoop dat ik zo iets meer vuur krijg.

Maar ik moet zeggen we zijn er erg blij mee en onze vrienden ook  ;)
 
Wij hebben daar de vuurschaal gekocht. Onze plaat/ring rust op de rand van de vuurschaal.
Wij gebruiken hem ook heel vaak.
 
Ik volg even. Knappe projecten!!
Toptoestellen als aanvulling bij de bbq!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
corina zei:
360.jpg
360.jpg
360.jpg


dit is onze versie geworden. Super gaaf om te doen.
Veel aan het experimenteren. We zijn er nog niet uit wat we op het rooster moeten/kunnen bakken. Dus ideetjes zijn meer dan welkom.

Echt super uitvinding. :)

Heel gaaf gemaakt.
Waar komt het rooster vandaan??
 
Rooster komt uit het gat van de ring. Is overschot welke  eerst is uitgesneden als rooster en daarna uitgesneden ivm het gat zodat je een rooster overhoud. Sorry hoop dat je het snapt.

 
corina zei:
Rooster komt uit het gat van de ring. Is overschot welke  eerst is uitgesneden als rooster en daarna uitgesneden ivm het gat zodat je een rooster overhoud. Sorry hoop dat je het snapt.

Dank, ik ga zoeken en met de vrouw in overleg
 

Big B.

Tondelzoeker
Berichten
1
Hoi iedereen, Ik ben nieuw op dit forum. Ik heb mijn Plancha zelf gemaakt (1e foto). De bakplaat (12mm) heb ik laten laseren, de "overschot" voor het binnengat hebben ze weggeworpen in de zaak. Is er hier iemand die hiervan een tekening heeft zodat ik deze zou kunnen laten namaken. De afmeting van het gat is 350mm. Ik zag de onderste foto passeren en vroeg me af of de persoon in kwestie soms de gegevens niet zou hebben om deze na te maken. Alvast dank.
Mvg, Benny

2020-05-16 18.49.47.jpg


Grillring.jpg
 
Ik zag de onderste foto passeren en vroeg me af of de persoon in kwestie soms de gegevens niet zou hebben om deze na te maken. Alvast dank.
Mvg, Benny



Bekijk bijlage 2158
Wij hebben het middelste "overschot" laten uitlaseren. We hebben 3 jaar geleden dit ontwerp voor gelegd bij metaal bedrijf met de grove maten. Ze hebben dit voor ons in de computer ingegeven en zo ook uitgelaserd. Dus heb helaas geen tekenen of maten ervan. Tis precies pas op onze plaat.
 
Terug
Bovenaan Onderaan