BasBQ
Beef en Steak

DIY Divide & Conquer (aka half moon) voor Kamado Joe Jr.

KamadoJoe

Kooltjesharker
Berichten
133
Voor de Kamado Joe Jr. bestaat geen 'half moon' indirecte oplossing (divide & conquer in KJ jargon) en dus heb ik er zelf een gemaakt.

Er bestaan wel half moon oplossingen voor de BGE Small & MiniMax maar die vind ik niet ?cht mooi en het rooster van de KJ Jr. is net iets groter. Het past, maar niet perfect. Bovendien gebruik ik liever geen BGE accessoires op een KJ...  :D

Ik heb een origineel KJ rooster doormidden geslepen. De pootjes zijn RVS M10 slotbouten met bijpassende ringen en dopmoeren. De steen is een ronde oven-tegel van 32cm welke ik doormidden heb laten zagen en daarna heb afgewerkt. Deze tegel kan ruim 1000 graden hebben dus da's wel voldoende.

Het is een Joe Jr. dus er is geen 'zee aan ruimte' maar we zijn overwegend met z'n tweetjes. Meestal heb ik zat aan een half rooster voor twee lekkere stukjes vlees. Alles is lekker solide en past perfect. Het halve rooster is uiteraard ook gewoon als verhoogd rooster zonder steen te gebruiken, zelfs met het hoofdrooster in de hoge stand.

Ik heb het inmiddels een paar keer gebruikt en het werkt perfect. Blij mee!  :)





Groetjes, Richard.
 
Zo! Dat is een heel mooie oplossing zeg, knap gemaakt ook!
 
Nice, volgende stap is een firebox divider? :)
 
Mooi gedaan! Ik ben gek op deze DIY oplossingen.
 
Netjes gemaakt👍
 
Terug
Bovenaan Onderaan