BasBQ
Beef en Steak

DIY CAC PID Controller + WSM aansluiting update

Ik heb beide controllers en het werkt  gewoon goed
Het grote verschil met de heatermeter is dat je deze ook op afstand kunt beheren
En de rex controller werkt met het aan/uit principe waar de heatermeter de fan traploos aanstuurt
Maar beide controllers houden je bbq op temperatuur
 
Nou das toevalig, ik heb ook zo'n setje net binnengekregen van een niet nader te noemen aziatische handelsite  :D
alleen nog een ander thermocouple.


Wel grappig ik heb nu een 220 model en wil eigenlijk naar 12v gaan dan kan dit allemaal werken op een motor-accu die ik dan netjes wil verwerken in een kastje zodat je niet met 220v hoeft te werken.
Kan daar tegelijk ook de grill motor opgezet (12v 3 RPM, 15 Kg draaikracht) worden  :D :D

Ik vroeg me alleen nog af, wordt de fan nu geregeld met een aan/uit frequentie?

Ik zit nog even te denken aan het rexc100(of verglijkbaar) model dat 4-20mA uitstuurd en dan een converter ertussen naar 0-12v of 0-10v dan kan je de fan traploos sturen

dit heb ik nu, ik ga toch eens informeren naar een 12V versie met 0-10V output, moet genoeg zijn voor een fannetje:
P.s. dat kleine motortje met 3 RPM lijkt meer dan sterk genoeg te zijn voor een spit. met een waterpomptang niet eens tegen te houden :)
29geh3p.jpg
 
Heeft er iemand enig idee wat dit voor onderdeel is want de url link werkt niet meer
https://www.aliexpress.com/ite...l?spm=2114.13010608.0.0.1Dr6RK ?0,89

Misschien is het een essentieel onderdeel ik heb namelijk geen idee. Ik hoop dat jullie het weten

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
 
Bedankt voor de opmerking en aanvulling. Link meteen aangepast.  ;)
 
Top! bedankt heren meteen maar even bestellen.

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
 
Knap werk hoor,

Een maand of twee geleden hiervoor ook eea op Ali besteld en aan begonnen maar bij mij kwam de Pitventilator niet op gang en had ik problemen met het relay. Deze ga ik nu gebruiken als extra temperatuur registratie op het rooster boven de waterbak van mijn WSM. Een heel leerzaam project geweest om er achter te komen wat nu ?cht wenselijk en belangrijk is bij de vuurbeheersing. Uiteindelijk heb ik mijzelf getrakteerd op de BBQ Guru Digiq DX 2 en kan ik inmiddels uit ervaring zeggen bevalt super. Geen gedoe met Wifi of BT maar lekker analoog en te snappen wat het kan en doet. Met functie's als registratie van deksel open, 1 pit probe registratie en 1 meat probe registratie, oververhittingssignaal en overcook "beveiliging" iets wat als ik dat allemaal ook op Ali zelf wil maken het qua kosten niet veel meer scheelt. maar de ervaring een DIY CAC PID Controller zelf te maken is onbetaalbaar. Veel plezier ermee!
 
Melvin zei:
Ik snap alleen niet zo goed waar de schakelaar aan de voorkant voor is😳😳

Om de fan eventueel uit te schakelen als je de deksel lang open houdt. Doordat de temperatuur zakt, zal de fan blijven draaien. Temperatuur kan dan te hoog doorschieten.
 
Heb er van de week ook een gebouwd (zonder eerst het forum te lezen) in proef opstelling functioneerde het goed. Zit nu te wachten op de "dure" spullen van Ali Express om alles in te bouwen.
d7b0e307230c9548169bf03d8da090cb.jpg
3758063121207d5b7682e72370d729a2.jpg
919e10995b2cf79e6559d842fcc79aa6.jpg
1d77ed1f00a12857b54714de9999f933.jpg
2d5afff4fdc85e53d039dcd8a3be14e8.jpg
a52fd6abc00419ff9449213aa35fdceb.jpg
7fc80c27ef257dd07150b5bef7598076.jpg
ed67c0cf0b9a93edc148d2bcb7012ed9.jpg


Verstuurd vanaf mijn Active met Tapatalk
 

Loem

Tondelzoeker
Berichten
4
al een oud topic, maar toch.... mooi idee! heb het zelf ook al eens bedacht, maar nog niet uitgevoerd.

zelf had ik 1 klein ding anders gedaan.
of het gaat werken, dat weet ik niet.

ik zou IPV een Relais als output, een 0-10V uitgang signaal nemen, deze in een converter stoppen voor PWM.
en dan hiermee de ventilator aan sturen.
dan blijft deze mooi constant lopen, en niet schakelen.
geen idee of dit ook iets toevoegt aan de naukeurigheid of stabilitijd, maar het is het proberen waard!

dus.... julie horen nog van me!
 
Terug
Bovenaan Onderaan