BasBQ
Beef en Steak

Diy barrel Q..

M

Marco_V

Gast
Na de voorstel ronde wil ik wel wat van mijn gepruts laten zien.. Mijn vrouw is kokkin en houdt er erg van om slow roast,pulled pork en koud gerookte gerechten te maken..De huidige bbq`s te koop gaan over mijn budget en ik had nog een oud vat staan..Dus het lasapperaat tevoorschijn getrokken en aan de hobby gegaan..60 Liter vat..open vuur oppervlakte 57 x 38 cm..
Het vat zoals ik het had.. 1997


Dus open geslepen en een aantal keer serieus uitgebrand..


Vervolgens geborsteld en strippen opgelast en uitgegloeid..



Frame , schoorsteen met klep, beluchting, en scharnieren eraan gelast..




Vervolgens de wielen,de side tables en het rvs rooster (ook het kolen rooster) en het handvat inclusief de bediening voor de lucht toevoer toegevoegt..




Onderframe en side tables zijn afneembaar voor een compacte opslag..Door de origenele plug eruit te schroeven kan er een koud rook slang worden aangesloten die naar (een nog te maken) koud rook vat gaat..
Aankomende week nog een keer volledig uitgloeien en dan kan het vat in de hittebestendige verf.. Aankomend weekend gaat hij in gebruik..

Mvg Marco..
 
Goed bezig ;)
 
Mooi project!
 
knap gemaakt,knap laswerk B-)

vraag me wel af waarom de in/uitlaat aan 1 kant zit.
tegenover elkaar kun je meer met de temperatuur spelen.
 
Aan beide kanten zit een inlaat in de bodem.. dit is speciaal gedaan om ook tijdens hoge temperaturen een koude kant te kunnen cre?ren. .
 
geweldig mooi gemaakt
 
*zucht* Had ik maar een vak geleerd.... helaas ben ik gezegend met twee linkerhanden en dito brein  :D
 
Erg mooi gedaan! je gaas rek is alleen best aan de grove kant, dat gaan hele grote MOINK ballen worden als je die wilt maken :)
 
Tsja....daar zit je dan jaloers naar te kijken met je 3 linkerhanden  :(
 
Terug
Bovenaan Onderaan