BasBQ
Beef en Steak

Ditmaal dikbevleesde Spareribs +- 3-2-1

 
 

Veluwse Bob

Pitmaster
Berichten
521
Loop een beetje achter! vorige week woensdag heb ik dikbevleesde spareribs bereid op de Q

Avond van tevoren ontvliest ingesmeerd met wat olijfolie en kruiden.
Nachtje in de folie.

Volgende dag de Q aangestoken en opgestookt na 120 graden.
Kersen rookhout toegevoegd.. platesetter erin.. lekbakkie en de dikke ribbels.
Eerste x in het mooie rekje van de ikea gebruikt muah prima maar geen meerwaarde als je er 2 doet.
Nieuw speelgoed moet je gebruike maar ach :p

Q terug naar 110 graden daar stabiel op gezeten met gebruik van de inkbird controller.
Na 3 uur ingepakt in de folie.
Boter, bruine suiker, appelsap erin en garen maar.
Heb dit door de vieze handen niet op foto vastgelegd helaas!
Na 2 uur waren ze al best gaar met het uit de folie halen merkte ik dat al wel.
Heb ze ingesmeerd met bbq saus en heb ze nog een klein uurtje indirect erop gehad.

Al met al goed gelukt, had beter hier en daar wat vettere plekjes kunne verwijdere maar mocht de pret niet baten!
Het had ook wel wat weg van pulled pork op sommige momenten ( helemaal geen straf ) Kerntemperatuur niet naar gekeken vond ik niet zo interessant.
Volgende zou ik het gewoon hetzelfde doen :)
Heb er nog 4 in de vriezer dus komt wel goed.

20230214_215713.jpg
20230214_220521.jpg
20230215_094811.jpg
20230215_113029.jpg
20230215_161306.jpg
20230215_161800.jpg
20230215_165132.jpg
20230215_170053.jpg
 
Lekker hoor.

Kerntemperatuur is bij spareribs ook helemaal niet interessant.
Gewoon met een prikker voelen of ze er zijn.
 
ziet er goed uit, ben alleen wel benieuwd hoeveel vlees er aan de botten zat. heb kortgeleden extra dikbevleesde spareribs met ketting van BBQuality klaargemaakt. erg lekker en super veel vlees aan de botten.
 
Goed bezig! Mooie ribben.
 
ooooh ik kreeg tranen in mn ogen van die derde foto.. Geweldig!!!
 
ziet er goed uit, ben alleen wel benieuwd hoeveel vlees er aan de botten zat. heb kortgeleden extra dikbevleesde spareribs met ketting van BBQuality klaargemaakt. erg lekker en super veel vlees aan de botten.
bijna gemiddeld 1kg per rack is wat ze netto wogen bij aankoop 6 racks totaalgewicht 5890gram. ( heb de aankoopbon effe opgezocht)
Wat er netto overblijft.. uh ja!? genoeg haha

20230214_215713.jpg
 
Ah....heerlijk voor bij het ontbijt. Lekkere ribbies. Schuif maar door.
Ribbels zien er tof uit. Flinke rook onder het deksel.

Vraegske, heb je niet overwogen om de ribbels in langsrichting in het rekje te zetten? Met twee gaat dat prima.
 
Ah....heerlijk voor bij het ontbijt. Lekkere ribbies. Schuif maar door.
Ribbels zien er tof uit. Flinke rook onder het deksel.

Vraegske, heb je niet overwogen om de ribbels in langsrichting in het rekje te zetten? Met twee gaat dat prima
Nee eigenlijk niet dit leek me logisch omdat het dikke gedeelte waar nog wat vet op zat het meeste contact zou maken met het rooster
 
Heerlijk! Ga voor aankomend weekend ook maar wat ribben halen. Is alweer een tijd geleden 😁
 
Woa, ik heb ze al weer een paar weken niet gehad. Door dit soort reportages krijg ik ontwenningsverschijnselen… die rook foto heerlijk!
 
Ribs in de Rook... Heerlijk Plaatje!
 
Lekker zelfgemaakt ribs. Dat ziet er goed uit.
 
Terug
Bovenaan Onderaan