BasBQ
Beef en Steak

Dit is interessant: draadloze temperatuursensoren op Kickstarter

mm.. pakt wel de volledige hitte in de transmitter en de hardware.
Verder ben ik benieuwd of het van de grond komt :)
 
Ja daar had ik ook een beetje mijn bedenkingen over, maar ze claimen dat het tot 300 graden hittevast is.
 
Meater bewijst dat het concept zeker werkt. Als ze het echt van de grond krijgen is het wel een mooie rivaal. Wat mij tegenhoudt om een meater te kopen is enerzijds de prijs maar voornamelijk het feit dat de probes zo gigantisch dik zijn.
 
  • Leuk
Waarderingen: brem
Meater bewijst dat het concept zeker werkt. Als ze het echt van de grond krijgen is het wel een mooie rivaal. Wat mij tegenhoudt om een meater te kopen is enerzijds de prijs maar voornamelijk het feit dat de probes zo gigantisch dik zijn.

Dat absoluut!
 
Het lijkt mij ook wel interessant. Ik heb nu de meater maar op deze manier zou ik relatief goedkoop een tweede draadloze thermometer hebben en direct goed kunnen vergelijken.
Wat betreft de dikte van de Meater daar heb ik geen problemen mee. Gewoon haaks op de vezels in je vlees prikken zodat je met aansnijden maximaal twee plakjes met een gat hebt


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Het lijkt mij ook wel interessant. Ik heb nu de meater maar op deze manier zou ik relatief goedkoop een tweede draadloze thermometer hebben en direct goed kunnen vergelijken.
Wat betreft de dikte van de Meater daar heb ik geen problemen mee. Gewoon haaks op de vezels in je vlees prikken zodat je met aansnijden maximaal twee plakjes met een gat hebt


Sent from my iPhone using Tapatalk

Voor grote stukken is dat wel te doen maar werkt dat ook met een kleine steak of enkele kipfilet? Ik heb zo weinig zin in verschillende thermometers voor verschillende stukken vlees
 
Voor kleine stukken vlees gebruik ik meestal mijn instantread thermometer omdat de meater dan inderdaad niet handig is.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Ik vind de probe te kort en dat is ook de commentaar die ik op US fora al veel zie terugkomen, al 2x geld kwijt met kickstarter :( dus ben ff het vertrouwen kwijt momenteel........
 
Deze probes meten alleen de kern temperatuur, geen omgeving/Dome temperatuur.
Deze is meer bedoeld voor te koken.

Ze hebben al wel een oudere versie voor de bbq.
Welke wel net als de meater 2 temperaturen meet.

Deze heet the meat stick.

Verstuurd vanaf mijn Mi 9T Pro met Tapatalk
 
Het voordeel op de Meater is, zoals ze aangeven, werkt het ook bij direct grillen en waterdicht zou zijn
Het nadeel is dat het niet in de cloud werkt
 
Was ik van plan om een meater++ te kopen lees ik deze test< lees De conclusie
Verbinding bij verschillende BBQ’s
Ik heb de MEATER+ op verschillende BBQ’s geprobeerd, omdat er ervaringen zijn waarbij de verbinding in een ketel BBQ (Weber Master-Touch bijvoorbeeld) wegvalt als de deksel gelsloten is. Ik heb de MEATER+ daarom getest op een Large en Compact formaat van The Bastard, op een buitenkeuken model gas BBQ van Burnhard, op een Weber Master-Touch Premium en op de Weber Go Anywhere. De conclusie? Op de Weber’s viel de verbinding met de MEATER+ weg zodra ik de deksel op de BBQ deed. Deksel weer open? Dan is binnen no-time de verbinding weer terug. Dat dit gebeurt schijnt te maken te hebben met het principe dat de ‘Kooi van Faraday’ heet, waarbij een gesloten constructie van metaal het signaal tegenhoudt. Hierdoor valt dus de verbinding met de probe weg.

bron: https://bbq-junkie.nl/blog/review-meater-meater-block/
 
Misschien zijn er BBQ broeders en zusters, die een positieve ervaringen hebben met de combi Meter*+ en een Weber ketel.
Ik heb het aan mijn vrouw verteld dat ik een Kamdo moet hebben, anders werkt de Meater niet. Antwoord: dan maar geen meater.😔
 
Probeer eens een ijzerdraadje om de meater te doen en die tegen het staal van je BBQ te hebben (klem tussen je deksel bijv.)
Dan is je kooi verbroken en gebruikt hij het ding nog als antenne ook hopelijk.
Het is maar een idee maar de buitenkant van je probe is volgens mij staal dus dan moet hij verbinding hebben met het antenne deel intern (anders heeft hij z'n eigen kooitje al)
 
Probeer eens een ijzerdraadje om de meater te doen en die tegen het staal van je BBQ te hebben (klem tussen je deksel bijv.)
Dan is je kooi verbroken en gebruikt hij het ding nog als antenne ook hopelijk.
Het is maar een idee maar de buitenkant van je probe is volgens mij staal dus dan moet hij verbinding hebben met het antenne deel intern (anders heeft hij z'n eigen kooitje al)

Dat klinkt wel ingenieus eigenlijk maar ik weet niet of die vlieger wel op gaat omdat niet de hele buitenkant van staal is. Het zwarte deel is plastic oid dus best kans dat daar de antenne in zit.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Misschien zijn er BBQ broeders en zusters, die een positieve ervaringen hebben met de combi Meter*+ en een Weber ketel.
Ik heb het aan mijn vrouw verteld dat ik een Kamdo moet hebben, anders werkt de Meater niet. Antwoord: dan maar geen meater.😔
Bedenk verandering van spijs doet eten. Je kunt dus wat anders gaan zoeken. 😇 Ik ben gewoon te lui om te zoeken.
 
Dat klinkt wel ingenieus eigenlijk maar ik weet niet of die vlieger wel op gaat omdat niet de hele buitenkant van staal is. Het zwarte deel is plastic oid dus best kans dat daar de antenne in zit.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Dat zeg, ff proberen:)
Ik heb er geen.... (Heatermeter for the win)
 
Dank voor de reactie's. Ik ben niet in het bezit van de Meater,en na het lezen van de Meater en Weber BBQ, durf ik dit niet aan. En ik kon ook nergens vinden hoe lang de inwendige accu mee zou gaan.
Webber iGrill 2 en de Connect werken ook niet met mijn iPhone. Ik zou kunnen overwegen een meter zonder een app te kopen...maar ja.
Ik ga wel in een hoekie zitten, geen kamado, geen High Tech metertje....😢
 
Terug
Bovenaan Onderaan