BasBQ
Beef en Steak

Dilemma: WSM 47 of WSM 57

 
 
 

Tom Hendriks

Pitmaster
Berichten
688
Hoi BBQ-vrienden,

Ik zit met een dilemma en denk dat dit al eens eerder via het forum is gevraagd maar ik kan het zo snel niet terug vinden....

Ik wil graag een WSM kopen maar weet niet of ik voor de 47 of 57 moet gaan...?

De 57 is wel heel groot en is denk ik meer bedoeld voor hele grote groepen mensen en kost denk ik ook meer brandstof....

Ik kook bijna nooit voor meer dan 10 personen (inclusief kids) en denk dat de 47 dan ook wel goed zal zijn. Ik neem aan dat je op de 47 ook ribs en PP en/of brisket tegelijkertijd kunt maken.

Ik hoor graag jullie ervaringen met de WSM en wellicht dat ik dan mijn keuze kan maken tussen een 47 of 57 cm...

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Groetjes Tom Hendriks
 
Tom, voor 10 personen is een 47cm meer dan groot genoeg.

Je hebt twee roosters van 47 cm die je beide helemaal vol kan leggen dat is echt een heleboel vlees ;). 4 procureurs passen er makkelijk op.

Het verbruik tussen een 47 en 57 cm valt overigens reuze mee ;).

 
Frits zei:
Tom, voor 10 personen is een 47cm meer dan groot genoeg.

Je hebt twee roosters van 47 cm die je beide helemaal vol kan leggen dat is echt een heleboel vlees ;). 4 procureurs passen er makkelijk op.

Het verbruik tussen een 47 en 57 cm valt overigens reuze mee ;).

Bedankt voor je reactie Frits.
Zoiets dacht ik al en daarbij komt dat het dik ?100 scheelt in prijs... De 47 staat nu voor ?369, dat is wel een mooi prijsje denk ik...

Thanx
 
Frits zei:
Tom, voor 10 personen is een 47cm meer dan groot genoeg.

Je hebt twee roosters van 47 cm die je beide helemaal vol kan leggen dat is echt een heleboel vlees ;). 4 procureurs passen er makkelijk op.

Het verbruik tussen een 47 en 57 cm valt overigens reuze mee ;).

+1
 
Tom Hendriks zei:
Zoiets dacht ik al en daarbij komt dat het dik ?100 scheelt in prijs... De 47 staat nu voor ?369, dat is wel een mooi prijsje denk ik...
Kijk heel goed rond voordat je tot aankoop over gaat, want dat kan je een hoop geld schelen. Voor tuincentra e.d. is of loopt het BBQ-seizoen op zijn eind en dan gaan ze schoon schip maken om ruimte vrij te maken voor de herfst- en kerstzooi. Dan kan je nog wel eens tegen hele leuke aanbiedingen aanlopen.

Voorbeeld; ik heb vorig jaar in september een WSM 57 showroom model voor ?275 (= geen tikfout!) bij een Intratuin weten weg te slepen. Dit was  het meest actuele 2014 model op dat moment.
Goed rondkijken kan dus zeer zeker lonen!  :D
 
Op de 47er kan natuurlijk genoeg vlees. Maar ja, op de 57er, daar kan n?g meer vlees op. De 57er is dan ook veel groter, wat ik persoonlijk ook mooier vind. Moorrrrrre Poweeerrrrrr!
Maar ik wil je niet gek maken natuurlijk.
De 47er kan ook vanalles. Maar het is dan net allemaal wat kleiner dan de 57er.

Overigens is dit alles een bekend dilemma waar veel meer mensen mee worstelen.  Sterkte man :D
 
Frits zei:
Tom, voor 10 personen is een 47cm meer dan groot genoeg.

Je hebt twee roosters van 47 cm die je beide helemaal vol kan leggen dat is echt een heleboel vlees ;). 4 procureurs passen er makkelijk op.

Het verbruik tussen een 47 en 57 cm valt overigens reuze mee ;).

+1
nog nooit ruimte tekort gehad met mijn 47
 
Ik zat ook met dat dilemma en heb uiteindelijk gekozen voor de 57cm. Het prijsverschil tussen de 47 en 57 vond ik verwaarloosbaar. Ik had zoiets van koop ik een 47cm dan heb ik straks spijt dat ik geen 57cm heb gekocht. En ik heb de ruimte voor de 57cm.
 
Ik heb vorig jaar de WSM 47 gekocht, maar bij nader inzien had dat best de WSM 57 kunnen zijn. Zodra je er een beetje aardigheid in begint te krijgen, zul je zien dat bij elk familiefeestje de WSM aangaat, en dan is een beetje extra ruimte toch wel handig. Aan de andere kant kan je ook nu voor de WSM 47 gaan, en later nog een keer iets nieuws kopen (of een UDS bouwen, wat ik zelf nu aan het doen ben...  :p).

Je kan in ieder geval niet verkeerd gaan. Welke maat je ook neemt, je gaat er veel plezier aan beleven!
 
Als je voor een nieuwe WSM zou gaan: ik heb een volledig nieuwe kunnen bestellen via Intratuin Halsteren met 20% korting. Kwam op ongeveer 335?.
 
Bedankt voor jullie reacties.

Ik heb nog 1 vraagje over de WSM.
Klopt het dat er in het middelste gedeelte van de smoker een grijs plastic rondje zit waar je je vleesthermometer in kan stoppen ?
Stel dat ik vlees op het onderste rooster heb liggen en ik wil daar een thermometer instoppen, waar gaat de snoer dan naar buiten? Lijkt me niet dat je het tussen de deksel en het 2de component doet want dat is denk ik niet goed voor de kabel...

Hoor graag van jullie, thks
 
Tom Hendriks zei:
Bedankt voor jullie reacties.

Ik heb nog 1 vraagje over de WSM.
Klopt het dat er in het middelste gedeelte van de smoker een grijs plastic rondje zit waar je je vleesthermometer in kan stoppen ?
Stel dat ik vlees op het onderste rooster heb liggen en ik wil daar een thermometer instoppen, waar gaat de snoer dan naar buiten? Lijkt me niet dat je het tussen de deksel en het 2de component doet want dat is denk ik niet goed voor de kabel...

Hoor graag van jullie, thks

Er zit inderdaad een rubberen probe doorvoer in de WSM althans de nieuwste versies.
 
Dank allemaal, het is de WSM 57 geworden...
Morgen komt die binnen... :D B-)

 
Tom Hendriks zei:
Bedankt voor jullie reacties.

Ik heb nog 1 vraagje over de WSM.
Klopt het dat er in het middelste gedeelte van de smoker een grijs plastic rondje zit waar je je vleesthermometer in kan stoppen ?
Stel dat ik vlees op het onderste rooster heb liggen en ik wil daar een thermometer instoppen, waar gaat de snoer dan naar buiten? Lijkt me niet dat je het tussen de deksel en het 2de component doet want dat is denk ik niet goed voor de kabel...

Hoor graag van jullie, thks

Als je je vlees op het onderste rooster legt komt dat siliconen dopje voor je probe goed uit. Het is iets lastiger als je vlees op het bovenste rooster hebt liggen. Dan moet je de probe om je rooster heen leiden om de probe in het vlees te kunnen stoppen, maar dat is even een handigheidje.
 
Tom Hendriks zei:
Dank allemaal, het is de WSM 57 geworden...
Morgen komt die binnen... :D B-)

Gefeliciteerd.
Dat wordt genieten
 
Gefeliciteerd en veel plezier er mee!
 
Tom Hendriks zei:
Dank allemaal, het is de WSM 57 geworden...
Morgen komt die binnen... :D B-)

Laat Sander het maar niet horen....

Gefeliciteerd gozert!
 
mooie aankoop, ga je zeker geen spijt van krijgen, kan je nog meer oefenen voor Triple-T  ;)
 
Gefeliciteerd en je kan hem mooi het hele weekend uitproberen..
 
El Fumarole zei:
Tom Hendriks zei:
Dank allemaal, het is de WSM 57 geworden...
Morgen komt die binnen... :D B-)

Laat Sander het maar niet horen....

Gefeliciteerd gozert!

Te laat... :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan