Mijn zoontje werd 8 en als je jarig bent mag je je lievelingseten uit kiezen...en meneer koos: SPARERIBS.
Nou dan gaan we ze ook ultra lekkere maken.
Dus de rechterhand van de lokale slagerij (Henk Aarts) gebeld en gezegd dat ik ribbels wilde met veel vlees ?n mijn zoon wilde ze voorgemarineerd (niet voorgekookt!). Ruim genoeg voor 4 personen.
En wat krijg je dan? Dit:

Hele goede ribbels...alleen was dit de helft!!! B-)
:-O
De Q klaargemaakt op 110C en de ribbels konden erop:

Die heb ik denk ik zo'n 2,5 uur laten staan.
Daarna heb ik ze ingepakt en een scheut Hertog Jan bier toegevoegd.
Weer ongeveer een uur laten staan.
Daarna ingesmeerd met een basis BBQ mopsaus ?n een paar met een pittige mopsaus.
Het resultaat? Zie hier:

De ribbels hebben er langer op gelegen dan normaal maar dat is ook logisch omdat ze gewoon v??l dikker waren dan die ik normaal heb.
De ribbels waren op zich ( :-O) heerlijk. Echt perfect gegaard al zeg ik het zelf.
Zoonlief heeft zitten smullen totdat zijn buikje bijna plofte.
maar.... maar.... maar....en deze snap ik echt niet en mag me iemand uitleggen.
Wat op de foto's niet te zien was is dat ik nog een extra thermometer ter hoogte van het rooster had (met een aardappel erdoor).
Beide gaven een temperatuur aan van 110 - 125 aan.
Toen de ribbels klaar waren heb ik ze van de Q gehaald en op het bord. Binnen 5 minuten waren we aan het eten...maar:
de ribbels waren maximaal lauw. Hoe kunnen ribbels die bijna 5 uur op 110-125 graden op de Q hebben gelegen lauw zijn? Niet warm maar lauw!!
Ik kan me niet voorstellen dat beide thermo's een offday hadden.
Als iemand een idee heeft....graag!
Nou dan gaan we ze ook ultra lekkere maken.
Dus de rechterhand van de lokale slagerij (Henk Aarts) gebeld en gezegd dat ik ribbels wilde met veel vlees ?n mijn zoon wilde ze voorgemarineerd (niet voorgekookt!). Ruim genoeg voor 4 personen.
En wat krijg je dan? Dit:

Hele goede ribbels...alleen was dit de helft!!! B-)

De Q klaargemaakt op 110C en de ribbels konden erop:

Die heb ik denk ik zo'n 2,5 uur laten staan.
Daarna heb ik ze ingepakt en een scheut Hertog Jan bier toegevoegd.
Weer ongeveer een uur laten staan.
Daarna ingesmeerd met een basis BBQ mopsaus ?n een paar met een pittige mopsaus.
Het resultaat? Zie hier:

De ribbels hebben er langer op gelegen dan normaal maar dat is ook logisch omdat ze gewoon v??l dikker waren dan die ik normaal heb.
De ribbels waren op zich ( :-O) heerlijk. Echt perfect gegaard al zeg ik het zelf.
Zoonlief heeft zitten smullen totdat zijn buikje bijna plofte.
maar.... maar.... maar....en deze snap ik echt niet en mag me iemand uitleggen.
Wat op de foto's niet te zien was is dat ik nog een extra thermometer ter hoogte van het rooster had (met een aardappel erdoor).
Beide gaven een temperatuur aan van 110 - 125 aan.
Toen de ribbels klaar waren heb ik ze van de Q gehaald en op het bord. Binnen 5 minuten waren we aan het eten...maar:
de ribbels waren maximaal lauw. Hoe kunnen ribbels die bijna 5 uur op 110-125 graden op de Q hebben gelegen lauw zijn? Niet warm maar lauw!!
Ik kan me niet voorstellen dat beide thermo's een offday hadden.
Als iemand een idee heeft....graag!