BasBQ
Beef en Steak

Dessert Appel- Kers

 
 

Alflies

Stoker
Berichten
336
(Op verzoek het recept, volgende keer maak ik wat meer en nettere foto's)



Recept is een richtlijn, het is afhankelijk welke taartvorm je hebt en of je een grotere of meerdere kleinere taartjes wilt maken.
Ik hou van appels die nog wat bite hebben, andere willen de appelstukjes zacht hebben hou hiermee rekening in de baktijd.
Dit is het mooie van bakken, geef je eigen draai aan het recept en je maakt iets speciaals.

Hardewenerdeeg

Recept

225 g Patentbloem
150 g Roomboter (gezouten)
075 g Basterdsuiker
010 g Citroenrasp
020 g water (afhankelijk hoe droog je deeg is, kan iets meer of iets minder zijn)
* bij ongezouten roomboter zelf een mespuntje zout toevoegen.

Werkwijze

Meng de roomboter, basterdsuiker en citroenrasp door elkaar in een beslag kom en voeg  de gezeefde bloem toe.
Gebruik naar behoefte water en zet hier met de de hand een plastisch deeg van.
Koel het deeg een nachtje in de koelkast en kneed het voor gebruik door met eventueel iets water.
Bestrooi je werkblad met bloem en rol het deeg uit tot een plak van 2 mm.

Bekleed je taartvorm met deeg, mocht er hier en daar wat scheuren niet erg plak het gewoon dicht met een restje. ;)



Optioneel: spuit een dun laagje amandelspijs over het deeg, vraag bij een banketbakker om kant en klare amandelspijs en slap dit wat verder af met water tot het spuitbaar is.

Vulling

Recept

- 2 plakjes cake
- 2 appels
- potje (Amarenen) kersen
- suiker
- kaneel


Werkwijze

Laat de kersen uitlekken, schil ondertussen de appels en snij ze in blokjes.
Meng de blokjes appel met suiker en kaneel naar smaak en schep voorzichtig de kersen door dit mengsel
Verdeel de verkruimelde cake over het deeg.
Verdeel de aangemaakte vulling over de verkruimelde cake




Maak je BBQ geschikt voor indirect grillen, temperatuur 180 graden C.
Bak de taart tot het deeg bruin is gekleurd en dat de appels nog een wat bite hebben.
Bij mij was de baktijd 55 minuten, dit is afhankelijk van je taartvorm/ grootte.



De laatste 10 minuten stukjes chocolade verdelen, zodat dit nog wat mee kan smelten.

 
Dank je!
 
Thx, en hoppa op de todo list. (als ik nog plek kan vinden  ;D )
 
BBQ68 zei:
Deze gaan we zeker ook een keer proberen! Dank voor het delen  :).
Pffff en maar klagen als ik iets op de todo lijst plaats.
Maar deze lijkt me heel lekker.
 
BBQ68 zei:
Gelukkig zijn we traditioneel ingesteld, dus ik doe het vlees en jij de taart! Ik kan niet wachten tot je 'm geprobeerd hebt  :).
Aangezien we vandaag vlees eten is het dus jou beurt om te koken ;D.
 
Terug
Bovenaan Onderaan