BasBQ
Beef en Steak

Dennennaalden voor mosselrecept

 
 

Chtakafri

Kooltjesharker
Berichten
130
Ik ben op zoek naar dennennaalden om een "mouclade" te maken (mosselen op een bedje van dennennaalden op de bbq of vuur koken). Ik kom op internet alleen hele dure dennennaalden om thee van te trekken tegen, iemand een idee?
 
Noord-Holland staat vol met dennenbomen.
 
Gebruiken ze daar niet die hele lange naalden voor. Heb het weleens bereid zien worden. Ik zou zeggen, maak eens een gezellige bos wandeling ;)
 
Is het de bedoeling dat die dennennaalden roken?
 
Ik denk dat hij het recept van Planet bbq bedoeld en hierin gaan deze samen in de pan op een Q. Staat ook nog op mijn lijstje  ;D
 
Boldeagle zei:
Ik denk dat hij het recept van Planet bbq bedoeld en hierin gaan deze samen in de pan op een Q. Staat ook nog op mijn lijstje  ;D

Okay, wanneer het om de rook gaat kun je een blokje vurenhout nemen. Maar in dit geval zal dat niet werken.
 
Nee, je gooit bergen dennenaalden over die mosselen heen en die steek je dan aan, die branden heel heet en snel op. Als ze uitgebrand zijn dan zijn je mosselen open en gaar.
 
noskos zei:
Nee, je gooit bergen dennenaalden over die mosselen heen en die steek je dan aan, die branden heel heet en snel op. Als ze uitgebrand zijn dan zijn je mosselen open en gaar.

Ik merk wel dat mosselen niet mijn favoriete gerecht is. Hier heb ik me nooit in verdiept.
 
Bert zei:
noskos zei:
Nee, je gooit bergen dennenaalden over die mosselen heen en die steek je dan aan, die branden heel heet en snel op. Als ze uitgebrand zijn dan zijn je mosselen open en gaar.

Ik merk wel dat mosselen niet mijn favoriete gerecht is. Hier heb ik me nooit in verdiept.
Is nochtans heel lekker hoor (des go?ts et des couleurs, on ne discute pas). Op bovenstaande manier heb ik het wel nog niet gemaakt.
 
Ik moet idd maar eens gaan wandelen. Inderdaad overgooien met dennenaalden en dit aansteken  :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan