BasBQ
Beef en Steak

Deksel nieuwe weber 57 gbs lijkt niet goed af te sluiten

 
 

dromer1967

Pitmaster
Berichten
537
Vanavond mijn nieuwe speeltje uitgeprobeerd en omdat er aardig wat rookontwikkeling was door vet viel me op dat de rook niet alleen door de ventilatieopening ontsnapte maar ook behoorlijk langs de rand van de deksel.

Is dit normaal bij een 57 weber? Ik heb dit bij mijn 47 nog nooit gehad. Als ik daar rookhout gebruikte zag je dat alleen boven in de opening.

Is de weber niet goed of zo?

Verstuurd vanaf mijn SM-N910F met Tapatalk

 
Hier hetzelfde "probleem".. Hoe  erg is dit? Kunnen we het niet oplossen met hitte bestendig vilt? Of zou dit onder garantie opgelost moeten worden door Weber?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Ik zal mijn deksel morgen eens op de grond leggen maar hij lijkt te groot.

Als ik de deksel op mijn 47 vastpak kan deze geen kant op horizontaal nog geen mm.

Op de gbs kan ik de deksel haast een halve cm verschuiven horizontaal.

Verstuurd vanaf mijn SM-N910F met Tapatalk

 
Doet die van mij ook.... heeft me eigenlijk nooit belet om iets lekkers mee klaar te maken
 
Als je je Q een paar keer hebt gebruikt, zit er genoeg vet op de rand en de deksel om de boel sluitend te maken. Dus niet schoonmaken, maar juist lekker niets aan doen.
 
Dominique zei:
Als je je Q een paar keer hebt gebruikt, zit er genoeg vet op de rand en de deksel om de boel sluitend te maken. Dus niet schoonmaken, maar juist lekker niets aan doen.
Is het dan ook jouw ervaring dat er in het begin rook uitkwam en dat later verdween door de opgebouwde vetrand?

Kan me niet herinneren dit bij mijn 47 gehad te hebben.

Maar deksel is niet krom. Net even op de grond gelegd en geen speling.

Maar kan hem dus op de ketel ruim een halve cm heen en weer schuiven.

Verstuurd vanaf mijn SM-N910F met Tapatalk

 
dromer1967 zei:
Dominique zei:
Als je je Q een paar keer hebt gebruikt, zit er genoeg vet op de rand en de deksel om de boel sluitend te maken. Dus niet schoonmaken, maar juist lekker niets aan doen.
Is het dan ook jouw ervaring dat er in het begin rook uitkwam en dat later verdween door de opgebouwde vetrand?

Kan me niet herinneren dit bij mijn 47 gehad te hebben.

Maar deksel is niet krom. Net even op de grond gelegd en geen speling.

Maar kan hem dus op de ketel ruim een halve cm heen en weer schuiven.

Verstuurd vanaf mijn SM-N910F met Tapatalk

Jazeker wel! En dat was ook zo bij mijn WSM. Een halve cm lijkt veel, maar zolang hij daarmee niet van de rand afglipt ( als je snapt wat ik bedoel), kan het geen kwaad. Kijk ook eens hoe het gaat als je de deksel draait. Misschien is hij niet precies rond.
 
Same here met mijn nieuwe 2e hands Weber 57. Heb de deksel van mijn maat's W57 erop gehad en merk hetzelfde (mijn deksel op zijn W57 geeft een redelijke naadloze aansluiting). Zit dus volgens mij in het onderstel. Of het uiteindelijk problemen op gaat geven weet ik niet, maar het viel mij vanmiddag meteen op toen ik even aan het proefdraaien was...
 
Volgens Dominique is het normaal en moeten we even wachten tot de ketel en deksel wat vettig geworden zijn. Dus we wachten het maar even af :)

In de tussentijd voor de zekerheid even een mail gestuurd naar Weber support. Kijken wat zij erop te zeggen hebben.
 
Voor de ge?nteresseerde stervelingen onder ons: heb een reactie van weber gehad per mail en die bevestigt wat Dominique al zei:

Quote van mensen van Weber

---

It's totally normal for smoke to come out from between the lid and bowl on a new kettle, and it won't affect your ability to grill great food!

The lid and bowls on a brand new kettle often do not form a perfect seal.

Over time, the lid and bowl will form a natural seal of carbon that builds up by using the grill.

---

Dus even geduld hebben en vaak gebruiken :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan