Beef en Steak

Deksel & dome - gap bij mini kamado

CreansNL

Tondelzoeker
Hi all, ik hoop dat dit bericht hier op de juiste plek staat.

Ik heb sinds gisteren een Bluehome mini Kamado, deze heb ik gewonnen bij de AH. Ik ben al een paar jaar eigenaar van een Kamado Joe classic 1 waar ik dol op ben.

Nu ben ik natuurlijk van plan om lekker aan de slag te gaan met mijn mini ook. Beginnen met een paar keer laag stoken met wat groentes erop om hem helemaal ready te krijgen. Maar, nu moet ik dome en deksel nog goed uitgelijnd krijgen, er zit nu een gap aan de achterkant.

Dit heb ik bij mijn Joe nog nooit hoeven doen, ook niet bij vervangen gaskets. Kan iemand mij (op afstand) helpen met wat ik het beste kan doen? Mijn alternatief is gewoon een dikkere gasket plaatsen of het opvullen. Maar afstellen zou natuurlijk beter zijn! Bijgesloten wat fotos.

IMG_2345.jpeg
IMG_2345.jpeg
IMG_2346.jpeg
IMG_2347.jpeg
210FD096-4B7F-467A-A8BA-C460186ECE1B.JPG

Ha Janneke,

Je moet daartoe de banden losser zetten (die twee bouten onder en boven op de een na laatste foto) zodat je de banden gelijk kan zetten met de rand van de base en de rand van de dome... misschien had je bij de KJ van die plastic spacers als hulpje?

Oh ja, om de banden de juiste ontspanning en daarna weer spanning rondom te geven kan je het beste de andere moertjes rondom ook losser draaien zodat alles vrij kan bewegen en je de banden kan schuiven... ik realiseer me dat het schrijven en lezen lastiger is dan een filmpje kijken... misschien YouTube kijken voor scharnier verstellen kamado ofzo?

Succes Janneke!

Bijvoorbeeld deze:

Dankjewel! Ik had al goede hoop dat ik het zou moeten kunnen fixen voor ik met extra gaskets aan de slag gaat. Ik ga er vanavond of morgen even mee aan de slag, ik zal daarna even updaten!

Terug
Bovenaan Onderaan