BasBQ
Beef en Steak

De zoveelste die geen besluit kan maken [emoji28]

 
 

Peter_fijten

Vuurmaker
Berichten
79
Beste leden,

Heb je eindelijk een “go” van de baas des huizes om een kamado aan te schaffen kun je geen keuze maken welke.

Even wat meer informatie. Ons gezin bestaat momenteel uit 2 volwassen, 2 jongens van 4 en 10 maanden. Nummertje 3 is onderweg ( ik weet het... heeft iets met konijnen te maken zeg ik altijd).

Nu is de keuze op het merk Kamado Joe wel al gemaakt. Dit ivm de goede verhalen die ik er van hoor en dat de dealer nog geen dorp verder ligt. Dus de service is dichtbij.

Maar dan komt het... welke moet het dan worden. Nu doen we het met de master touch premium welke het goed doet maar wel zijn beperkingen heeft om hem mooi stabiel te houden. Vandaar dat we er ook een kamado bij willen.

De keuze die gemaakt moet worden is nu dus gaan we voor een classic of big Joe. En dan nog eens de 2 of de 3??

De keuze is natuurlijk heel persoonlijk maar het kan nooit kwaad om wat gebruikers ervaringen en meningen in te winnen.

Zijn het hier mensen die me hier mee kunnen helpen?

Is het met een gezin van strakjes 5 handig om een classic of big Joe te hebben??

Is de 3 serie zijn geld waard tov de 2 serie??

Alvast bedankt voor jullie meningen en ervaringen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Er zijn hier vast voldoende mensen die meningen en ervaringen kunnen delen! Ik kan dat helaas niet. Wat ik wel kan aangeven (en zelf heb ondervonden) is dat het bij de aankoop van een kamado zeker verstandig is om gewoon te gaan kijken in de winkel en te "voelen". Of sommige features het geld waard zijn is erg persoonsgebonden. Wat mij bijvoorbeeld opviel is dat bij de een het deksel veel lichter is (door de veer) dan bij mijn masterbuilt. Dat vindt ik persoonlijk niet interessant.
 
Mijn persoonlijke mening is: zodra er groen licht is: zo snel mogelijk en zo groot mogelijk voor ze het weer intrekt.
Hiernaast heb ik ook nog niemand horen klagen dat zijn kamado te groot is...

veel plezier ermee alleszins!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Zelf zijn we maar met 3, maar heb al heel wat volk over de vloer gehad waarbij we met 5 à 6 volwassenen zijn en dan kom ik nog steeds toe met de gewone Classic. Nu is het wel zo dat ik ook nog een gasbbq erbij heb voor moest het te weinig zijn.

Alles hangt af van de menu zelf. Als je op ouderwetse manier wil gaan cremeren waarbij je voor iedereen 3 stukken vlees erop wilt en alles ongeveer gelijktijdig klaar, dan ga je er met een classic niet komen. Maar sinds ik de kamado heb, is het eten wat de pot schaft. Het meeste dat er bij mij in 1 x heeft opgelegen was een tomahawk van 1,8kg en een zesrib van 1kg. en dan was er nog plaats over voor een stuk van 1 à 1,5kg. Denk dat hiermee dan heel wat buikjes gevuld zijn.

Ik heb me die afweging ook gemaakt en kwam tot de conclusie dat ik iets groter mss 2 à 3 x per jaar nodig heb en dus 90% van de tijd met de gewone classic toe kom. Als er dan wat meer volk is of ik wil ook nog hapjes terwijl ik een reverse doe, gebruik ik de andere bbq daarvoor.

Het zal gewoon een kwestie van menu zijn. Maar voor jullie gezin is die classic ruim voldoende.
 
Ik zou ook voor het grootste en nieuwste gaan wat het budget toelaat. Accessoires koop je er later gewoon bij.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
 
Zelf onlangs een Big Joe 2 aangeschaft. Ik had al een MT57. Ik vond de grootte vh rooster vd classic toch echt een stuk kleiner. Het verschil tussen de 2 en 3 vond ik het prijsverschil niet waard.
 
Ik heb ook een lange tijd voor een dergelijke keuze gestaan en mij heeft het geholpen om gewoon de winkel in te gaan en verschillende modellen met elkaar te vergelijken.

Ik was er wel uit dat het een BGE Large of KJC2 zou worden, het prijs verschil met de KJC3 was mij te veel voor de opties. Na het kijken, voelen en vooral veel heen en weer lopen heb ik een keuze gemaakt voor KJC2 en daar heb ik tot heden voor 10 pax prima gerechten op kunnen maken.

Het is dan vooral wel wat de pot schaft en het menu er op af stellen maar het is zeker goed te doen.
 
Nu is de keuze op het merk Kamado Joe wel al gemaakt. Dit ivm de goede verhalen die ik er van hoor en dat de dealer nog geen dorp verder ligt. Dus de service is dichtbij.
[/QUOTE]/
Dag Peter, Je bedoelt de shop in Heitse ?
Zag deze toevallig vandaag op het internet voorbij komen. Ben er nog niet geweest.
Hou me maar op de hoogte.
 
Nu is de keuze op het merk Kamado Joe wel al gemaakt. Dit ivm de goede verhalen die ik er van hoor en dat de dealer nog geen dorp verder ligt. Dus de service is dichtbij.
/
Dag Peter, Je bedoelt de shop in Heitse ?
Zag deze toevallig vandaag op het internet voorbij komen. Ben er nog niet geweest.
Hou me maar op de hoogte.[/QUOTE]

Zeker . Erg fijne en kundige man. Winkel is niet groot maar heeft een erg mooi assortiment aan bbq accessoires en benodigdheden. Zeker de moeite waard om een bezoekje te brengen. Ga er zelden met lege handen weg


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
[QUOTE="Peter_fijten, post: 369633, member:

Zeker . Erg fijne en kundige man. Winkel is niet groot maar heeft een erg mooi assortiment aan bbq accessoires en Zeker de moeite waard om een bezoekje te brengen. Ga er zelden met lege handen weg

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
[/QUOTE]
Klopt. Mooie spullen. Mij bleef een keteltje aan de bankpas plakken 😉
 
Terug
Bovenaan Onderaan