BasBQ
Beef en Steak

De voorstelling

Triple B

Tondelzoeker
Berichten
6
Beste allemaal,

Ik was zo nu en dan al even aanwezig op dit forum om te kijken hoe het hier aan toe gaat, en dat beviel mij zo goed dat ik maar een account heb aangemaakt zodat ik er zelf deel van kan uitmaken.
Gelukkig hebben de mods mijn aanvraag geaccepteerd en is het nu tijd voor de voorstelling zodat jullie weten wie deze vent nou weer is.

Een vent ja, Patrick, van 53 jaar, die een jaar of 20 geleden van een flat in Alphen aan den Rijn naar een eengezinswoning met achtertuin verhuisde en daar is begonnen met buiten koken op een elektrische waterbak op poten. Werkt natuurlijk voor geen meter, wist ik veel. Dus een merkloos keteltje aangeschaft, maar die was niet echt bestand tegen de Nederlandse weersinvloeden. Weg ermee.

Toch maar een weber. Kost wat meer maar dan heb je wel iets goeds. Heb er daarna nog 1 gehad. 47cm. Daar heb ik echt op leren koken. Direct, indirect, low&slow, vlees, groente, alles. Toentertijd kocht ik, behalve voor de low&slow sessies, mijn vlees nog wel bij de supermarkt. Kant en klare spareribs enzo. Moet er nu niet meer aan denken zeg.

Sinds 4 jaar heb ik een Kamado Joe II Large en haal ik mijn vlees alleen nog maar bij de Kwaliteitsslagerij, de keurslager en bij Beef&Steak uit ter Aar, 10 minuutjes met de auto hier vandaan. Ideaal.
Het hele jaar door gaat de KJ aan en Ik maak het liefst alles zelf; de rub, de lak, de saus, de broodjes. In de afgelopen 4 jaar heb ik al veel verschillende gerechten gemaakt maar ik ben altijd weer op zoek naar nieuwe recepten en tips en tricks. Ik hoop hier dan ook het een en ander uit te wisselen.
Sowieso zoek ik hier de pizza topic op, want dat lukt deze, misschien iets te perfectioniste, bbq-er nog niet naar behoren.

Oh ja, sinds 1,5jaar ook een plancha op gas met 3 hittezones in de achtertuin. Toch makkelijk voor de bijgerechten zoals aardappels, groentjes en sauspannetjes. En natuurlijk ideaal voor de smashburgers, Philly Cheese Steaks en Birria’s welke zeer populair zijn bij mijn vrouw en 2 dochters.

Om deze lange voorstelling af te maken zal ik afsluiten met wat foto’s van creaties uit het verleden.
 
Blijkbaar moet ik m’n weg nog vinden hier want volgens mij heb ik nu 2x hetzelfde gepost en er een discussie punt van gemaakt?

Wilde ook nog foto’s toevoegen maar dat is mij dan weer niet gelukt
 
Blijkbaar moet ik m’n weg nog vinden hier want volgens mij heb ik nu 2x hetzelfde gepost en er een discussie punt van gemaakt?

Wilde ook nog foto’s toevoegen maar dat is mij dan weer niet gelukt

De dubbele post heb ik inmiddels kunnen verwijderen.
Nu nog foto’s kunnen uploaden


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Heb ook nog de Weber Joey. Handig voor de wat kleinere bereidingen zoals een Surinaams kipsateetje
6E104F0E-99A0-42D8-BE25-2C92F415C1C7.jpeg


85c6e28e-bfb2-4b24-a36e-1704df9f9ee9.jpeg


80B226A9-2503-40CC-B572-19AF9CAA0085.jpeg


IMG_9302.jpeg


IMG_9010.jpeg


IMG_7050.jpeg


IMG_6690.jpeg


7D8847B1-21D4-485D-9240-06B54A8EB901.jpeg


F2F59B85-EE4B-484D-B074-E0A38E6DE3D3.jpeg


IMG_1216.jpeg
 
Welkom bij het genootschap Patrick, je hebt genoeg hardware om mooie gerechten te maken en aan de foto's te zien ben je daar goed mee bezig.
Tip voor pizza zijn er genoeg te vinden hier, dus dat moet ook goed komen!
 
Welkom Patrick!
 
Welkom!
 
Welkom!

Wat zit er in dat spek gewikkeld?
2 na laatste foto
 
Dank je wel Bob!
Als je de foto met de 18 rolletjes bedoeld dan zijn het Shotgun Shells, maar ik denk dat je de foto daaronder bedoeld, dat is de bacon fatty

Beide overheerlijk en zeer populair hier. Aanraders!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Heerlijke voorstelling zo met al die prachtplaatjes!! Welkom Patrick!
 
Welkom Patrick! Goed bezig!

Verstuurd vanaf mijn AC2003 met Tapatalk
 
Terug
Bovenaan Onderaan