BasBQ
Beef en Steak

De Smokey Joe mocht weer aan!

 
 
 
 

SandyMan

Gerijpt
Berichten
2.859
Lekker weer, en 2 dagen vrij voor de boeg. De redenen om een van de Webers naar buiten te halen bleven maar opstapelen..
Maar wat moet het worden?
Zoeken zoeken niks leek me wat, of een te lange voorbereiding, het was immers al 4 uur geweest. Tot ik stuitte op het volgende recept uit Weber Veggie:
Tostada's met courgette, mais en bonen
IMG_20200519_161812.jpg


Dit soort voer staat hier vaak op de tafel en heb de ingrediënten overgenomen maar de rest eigenlijk zelf bepaald..

De inkopen waren snel gedaan op het fietsje bij de lokale Appie (die geen voorgekookte maïs hadden grrr).
IMG_20200519_165932.jpg


De Weber aangestoken. En laat dit nu eens een leuke dag zijn om mijn kleine rode vriend aan te steken, waarom ook niet.

IMG_20200519_174932.jpg


Courgette in de lengte gesneden. En deze samen met de, inmiddels gekookte, courgette even van wat grill strepen voorzien..

IMG_20200519_180059.jpg


Ah genieten, zonnetje erbij stoeltje naast de Smokey Joe gezet.. had ik al gezegd dat ik heb genoten vandaag?

Nadat de courgette en mais hun strepen hebben verdiend, ging mijn skillet erop met wat olijfolie en de tomaten. Ff goed doorwarmen lekker ontzuren.
IMG_20200519_181421.jpg


Een keer niet de hele avond heen en weer gerend door het huis van keuken naar achtertuin. Ik nam alles lekker mee naar buiten. Wat een rust brengt dat zeg..
IMG_20200519_181608.jpg


De tomaten waren inmiddels helemaal kapot (jongeuh). De mais los gesneden van de kolven. Toen de kidneybonen erbij in de skillet, de courgette herintroduceren en als allerlaatst de mais erbij gegooid. Inmiddels even van het vuur afgehaald wat het ging inmiddels wel hard in de skillet, de laatste ingrediënten hoefde alleen maar te mengen, die hadden we toch al gaar.

IMG_20200519_182340.jpg


De tortilla wraps ook even bijkleuren..
IMG_20200519_182614.jpg


En zo konden we aan tafel.
Wrap, voorzien van wat ijsbergsla en kleine brokjes feta, vervolgens de pan gedeeld met mijn vriendin.

IMG_20200519_183739.jpg


Suuuuper smakelijk.
Maar bovenal, echt genoten van die kleine Smokey Joe. Zo leuk om met die kleine jongen te werken. Alles snel, alles directe hitte, laag bij de grond, klein rooster, skillet paste precies, deksel vervolgens niet meer haha wat heb ik een leuke sessie gehad!

Wat betreft het eten, als ik het een 2e keer zou maken mag er van mij wat meer pit in. Een beetje jalapeno bijvoorbeeld, misschien ook een beetje chilisaus.. zoiets.
De feta was er erg lekker bij, fris/zure brokjes die je zo af en toe met een hap mee kreeg.

Zalig!
Bedankt voor het lezen weer

IMG_20200519_183739.jpg
 
Geslaagde sessie dus, prachtig toch zo genieten.
Ik heb pas voor het eerst ook mijn smokey joe aangehad, echt leuk werken met zo'n ding.

Succes

Verstuurd vanaf mijn SM-G970F met Tapatalk
 
Ik ben de avocado vergeten! Die liggen er ook nog onder in blokjes gesneden.. beetje limoen sap..
 
Terug
Bovenaan Onderaan