BasBQ
Beef en Steak

De luie klussert

 
 

chckstrk

Pitmaster
Berichten
506
Ik ben een luie klusser. Zo, dat is er in ieder geval uit. Ik sta liever met een spatel in de hand dan een schroeven draaier. Maar goed, er moet wel een barbecuetafel komen. Dat was tenslotte de hele reden dat ik ?berhaupt op dit forum terecht kwam.
Lang gedacht over een complete zelfbouw, maar bij de uitverkoop van de intratuin kwam ik laatst deze trolley tegen.
a77ce51c12a348bc4b709aa59b0e9264.jpg

Of nou ja, een  flink beschadigde variant hiervan, waardoor ik em voor een prikkie kon kopen. En dat is mooi, want het is massief hout. Wel hout dat gelakt moet worden om mooi buiten te kunnen staan, maar dat was toch al het plan. De beschadigingen zitten aan de planken, maar dat is wel reparabel.

Nu moet ik dus een plannetje maken. De trolley is 120 cm bij 60 cm, das precies mooi voorbij m'n kleine tuintje. Als ik de barbecue, en 47cm weber kettle, in z'n geheel binnen de tafel laat vallen kost dat twee lades. Nu kan dat wel en dan kan ik eventueel de lades ook nog opnieuw inbouwen maar dan onder elkaar.

De andere optie is om de barbecue deels buiten de tafel te laten vallen. Zou ik em links hangen (omdat ik linkshandig ben denk ik), en voor 2/5 deel buiten de tafel laten vallen. Dat kost me dan maar een lade. Dat heeft mijn voorkeur eigenlijk. Maar nu ben ik dus benieuwd of er hier mensen juist heel erg voor of tegen zo'n half inbouw optie zijn (en waarom natuurlijk).

Wordt vervolgd!


 
Persoonlijk zou ik hem niet buiten de tafel laten vallen.

Vraag me af of dat wel veilig genoeg is..., (omvallen-tegenaan lopen).
En of je de stevigheid van de tafel dan niet te niet doet...
En het geheel word weer een stuk breder....

Heb je meer winst met die  ene extra lade?
Word dan eigenlijk een lade minder waarschijnlijk..., die ene die je overhoudt zie ik niet ergens geplaatst worden... ;)

Drie onder elkaar ziet er volgens mij mooier uit...

Just my 5 cents...
 
Omdat je links bent wil je hem eventueel links laten overhangen.....
Ik zie dat wel voor me, maar ook dat je dan je deksel naar de linkerkant (moet) doen. Waar die deksel jou als linkshandige weer in de weg zit. Doe je de ketel aan de rechterkant heb je dit probleem m.i. niet, omdat je dan de deksel aan de rechterkant van de ketel doet en het linkerdeel vd ketel/rooster vrij.
 
Ik zou hem ook niet buiten de tafel laten vallen ivm veiligheid en stevigheid.
En de keuze links of rechts moet je even goed beoordelen. Als je links ben, doe je met rechts het deksel eraf en dan met links je gerecht op een bord oid leggen. Lijkt mij.

En anders ga je aan de andere kant van de tafel staan, als dat kan vanwege de laden.
 
Lowietje72 zei:
Waar die deksel jou als linkshandige weer in de weg zit.

dr is toch een scharnier systeem voor die webers in de handel.en dan maakt links/rechts handig niet uit met losdoen.

  een idee misschien om de weber helemaal naast de trolly te bouwen.
 
AV zei:
Lowietje72 zei:
Waar die deksel jou als linkshandige weer in de weg zit.

dr is toch een scharnier systeem voor die webers in de handel.en dan maakt links/rechts handig niet uit met losdoen.

  een idee misschien om de weber helemaal naast de trolly te bouwen.

Dat is een goeie, dan zit de deksel weg van de ketel en niet in de weg.
 
een net frame aan de zijkant bouwen met verlengt  blad waar die invalt.

in de trolly zelf bouwen wordt kritiek denk ik .
60 cm breed is t blad neem ik aan maar t fame is smaller,kom je dan weg met de 49 cm .
haal je dan niet heel t verband dr uit??

zo nee dan is dr nog een optie.
de q in t midden en 2 lades aan de zijkanten bouwen.
en de 3 voorste zijn dan neppers en laat je alleen de frontjes zitten
 
ik zou de q in het midden plaatsen en het blad in 2 en zagen  2 halve manen zeg maar zodat je q er mooi tussen past. 
 
Terug
Bovenaan Onderaan