BasBQ
Beef en Steak

De jaarlijkse bedrijfs bbq

 
 

150degrees

Pitmaster
Berichten
733
Zoals elk jaar organiseren we bij ons op het werk een bbq om de zomervakantie in te luiden. Meestal was dit iets in de vorm van een gasbbq van de slager of een of andere grote hapjes pan waar dan in gebakken werd.
Dit jaar gingen we het heel anders aanpakken. We zouden zelf een bbq maken. We zijn per slot van rekening niet voor niets een metaal/las bedrijf.
We moesten er wel met z'n allen omheen kunnen, dus werd hij wat groter dan normaal.
3 meter lang, 30 cm breed en een kleine 10 cm hoog en 5 mm dik uit ??n stuk plaat gezet. Drie RVS roosters erop en klaar.



Iedereen dik tevreden.

Voor de ribs had ik m'n UDS en de OTP57 meegenomen.
Lekkere dikke ribs besteld bij B&S zo ongeveer 10 kg schoon aan de haak met lekker veel vlees op de botten.
Een dag van te voren in de All purpose bbq rub gezet en met de 3-2-1- methode lekker langzaam laten garen.
Tussentijds inpakken met een beetje boter en wat maple syrup en op het laatst nog even aflakken met Blues Hog bbq saus.




Met z'n viertjes op de OTP57. De rest zat in de UDS.

Hapklare ribbetjes.

Ze waren weg voor je er erg in had

Wat wel opviel was dat de meeste collega's nog niet erg thuis zijn in het echte Low and slow bbq'en. Het duurde ze allemaal veel te lang.
Maar toen ze het eenmaal geproefd hadden konden ze het resultaat zeker waarderen.
Al met al een heel geslaagde bbq.

Wordt zeker vervolgd!
 
leuk zo'n grote bbq, ziet er prima uit zo.
en gezellig met z'n allen er omheen
 
Gezellig man.
En inderdaad, niet iedereen is bekend met L & S
 
Ziet er goed uit!

Vrijdag ook de bouwvak-BBQ mogen verzorgen, was voor de meesten ook de eerste ervaring met American BBQ. Ook bij ons waren de reacties erg goed, met als gevolg dat ik volgend jaar weer mag.... :D
 
Goed bezig!
 
Gave bbq en lekkere ribs ook.
 
Ceriel zei:
Ziet er goed uit!

Vrijdag ook de bouwvak-BBQ mogen verzorgen, was voor de meesten ook de eerste ervaring met American BBQ. Ook bij ons waren de reacties erg goed, met als gevolg dat ik volgend jaar weer mag.... :D

Ik denk dat ik volgend jaar ook weer aan de beurt ben, of tijdens de kerst borrel. Ook een goed excuus om de q weer aan te steken :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan