Beef en Steak

De Jaarlijkse Appeltaart

Ewald

Administrator
Forumleiding
Appels zijn geplukt dus is het weer tijd voor de jaarlijkse appeltaart met appels uit eigen tuin..
De James Grieve is een vroege appel en ik pluk ze ook vroeg want dan zijn ze heerlijk zuur.
Dat vinden wij lekker aan Appeltaart een frisse zoetzure vulling, zoet van de suiker en zuur van de appel.
Dit jaar deed het kleine boompje het vele malen beter dan de oude boom. De oude had een paar rijpe kleine appels, de rest was vroegtijdig afgevallen.
Het kleine boompje had appels van gemiddeld 200 gram per stuk. 5 stuks had ik nodig voor de taart.
Mix gewoon weer een pak uit de super, prima, de rozijnen (sultana) geweekt/geweld in strohrum.
2 uur en 10 minuten op gemiddeld 185 graden Celsius, de bereiding op de verpakkingen zijn echt veeeeel te kort, tenzij je van rauw deeg houdt.
Dit jaar is hij meegegaan naar de schoonfamilie, schoonmoeder was jarig.
1786287701816.png

DSC_4401.JPG

DSC_4403.JPG

DSC_4407.JPG

DSC_4409.JPG

DSC_4412.JPG

DSC_4419.JPG

DSC_4422.JPG

DSC_4424.JPG

Net op tijd, een doorsnedefoto, ik was al lekker begonnen met eten , oeps, de aangesneden punt bijna vergeten.
1786287812466.png

Dat ziet er fantastisch uit.
Wat doe je voor lekkers als 1e laag op het deeg?

Dat ziet er fantastisch uit.
Wat doe je voor lekkers als 1e laag op het deeg?
verkruimelde bastognekoeken (10) om het vocht uit de appels te absorberen zodat het deeg goed kan garen, ze zeggen dat je dat ook met paneermeel kan doen, maar daar zit geen smaak aan, heb ook wel eens speculaas gedaan maar bastognekoeken vinden wij vele malen lekkerder in de appeltaart, past beter.

Recept:
Recept Appeltaart

Laatst bewerkt:
Weer heerlijke appeltaart Ewald .
Voor mij nog een vers geslagen slagroom erbij en goed kop koffie, zou mijn dag maken 😋.

prachtig.... soms vraag ik me af of jij weet wat een gasfornuis of heteluchtoven is. 🤣🤣

Ziet er goed uit allemaal
Die bastogne koeken zijn er ideaal voor, veel lekkerder dan de biscuitkoekjes of paneermeel.
Werkt bij alle taartbodems.

Lekker man, ziet er weer prachtig uit.

zo dan, dat ziet er geweldig uit!! Goed idee die Bastogne koeken...

Terug
Bovenaan Onderaan