BasBQ
Beef en Steak

De jaarlijkse Appeltaart

 
 
 
 
 

Ewald

Administrator
Forumleiding
Berichten
5.071
De jaarlijkse traditie, appeltaart van de appels van ons eigen appelboompje uit de tuin.
rozijnen geweekt in een mengsel van rum en drambuie, en de bodem van de taart bestrooid met verkruimelde bastognekoeken
Tussen de 160 en 170 graden op de BBQ en mooi goudbruin laten worden, dat duurde deze keer 2 uur en 10 minuten, vorig jaar had ik de BBQ op 175-180 graden toen duurde het 1 uur en 50 minuten, ik wilde nu zien of daar veel verschil in zat, niet dus, heerlijk zacht van binnen en een krokante koek.
20200805_133735.jpg

20200806_131235.jpg

20200806_131427.jpg

20200806_133723.jpg

20200806_140212.jpg

20200806_162849.jpg

20200806_180017.jpg

20200806_183310.jpg

20200806_184011.jpg
 
Laatst bewerkt:
Dat is een mooi taartje geworden en zal, zeker met de toevoeging van de bastogne koeken, gesmaakt hebben
 
Dat ziet er toch gewoon waanzinnig lekker uit! Is een een BBQ-appeltaart eigenlijk niet badge waardig? 😜 Ik moet dit echt een keer proberen!
 
Is weer prima gelukt van't jaar Ewald ziet er heerlijk uit. 👍
 
Fijne traditie. Han ik graag een stukje van geproefd.
 
Ziet er geweldig uit.
 
Mooie taart! Staat zeker op mijn lijstje om nog een keer met de bbq te maken.
Ook de kruimel van Bastogne koek lijkt mij een lekkere toevoeging.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Dat is een mooi taartje geworden en zal, zeker met de toevoeging van de bastogne koeken, gesmaakt hebben
De Bastognekoeken hebben als primair doel het absorberen van het vocht uit de appels, zodat je bodem niet zompig wordt maar een krokante koek.
Je kunt dit ook doen met bijvoorbeeld verkruimeld beschuit of lange vingers, voor mij is de keuze dan eenvoudig;):)
 
I like it! Mooi joh
 
Als hij net zo smaakt als hij er uit ziet... man wat een mooie taart!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Als hij net zo smaakt als hij er uit ziet... man wat een mooie taart!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Yep, hij smaakt super, de buurtjes zijn er ook helemaal verslingerd aan.
Niet zo'n halfzachte zoete supermarkt hap, maar een frisse zoetzure appeltaart met een heerlijk krokante koek, de in rum en drambuie geweekte rozijntjes en kaneel zorgen voor het "wauw effect" van de smaken:);)
 
jeetje Ewald, je heb toch niet stiekem fotos uit een reclamefolder gebruikt?
Wat ziet deze taart er fantastisch uit man.
En als tie dan net zo smaakt als het recept doet beloven......
Ik denk dat ik jaloers ben op buuf Sarona ;) (of is het de andere buuf?)
 
Schitterende taart zeg, heel mooi!
 
Super taart. En een mooie dikke vulling. Dat je die maar 1x per jaar wil eten. Daar snap ik niks van. Hier kan je me zelf snachts voor wakker maken. Cappuccino er bij. Man smullen
 
lekker hoor! heb je die appel zelf zo klein gesneden of door de molen heen gedaan?
 
lekker hoor! heb je die appel zelf zo klein gesneden of door de molen heen gedaan?
Gesneden, als je het met een molen fijn maalt sla je al het vocht eruit en dat is zonde.
Dat is ook de reden dat ik nooit uien fijn maal in de molen maar altijd met de hand snijd/snipper
 
Ziet er werelds uit! Mooie foto's. Dit moet ik nog eens doen :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan