BasBQ
Beef en Steak

De eerste keer pulled pork...

 
 

mrwolf

Pitmaster
Berichten
610
Het moet er nu maar eens van komen, de eerste pulled pork! Een paar weken terug een mooie procureur bij de Makro gehaald, en gisteravond ge?njecteerd en in de rub gezet. Uiteraard volg ik het befaamde wedstrijd pulled pork-recept, met de bbqguru.nl award winning rub.

Vanochtend even een stressmoment, want mijn HM wilde geen verbinding maken met mijn WiFi-netwerk, dus ik kon op afstand niets zien. Inmiddels werkt het gelukkig weer, en heb ik ook mijn Maverick als back-up nog ;)

Inmiddels een uurtje onderweg, de temperatuur is nu 30 graden, we gaan het beleven! Ik zal hier uiteraard het verloop en het bewijs posten ;)

Wat zeurt iedereen toch over foto's? Ik zie ze gewoon hoor  :p
Net de glaze aangebracht, over 2 uur inpakken....

8206C9D5-2D6C-4636-90CD-3618442D702C_zpsoodht0sg.jpg

638A415E-C0A3-4841-AEBB-927A9ECF02C9_zpsr8nxuhpy.jpg

590B048F-9A2C-4929-B023-18CABDA6E8CB_zpswri5crpa.jpg


17:15 - de kerntemperatuur van 88 graden is bereikt, nu een uurtje rusten in folie. Gadver, wat ruikt dit heerlijk!

2E58527F-6DBB-424F-A34B-3EC7BD367995_zpszbk1wjiv.jpg


e9b698e849741613a388e5efee53c10a_zps09c5d233.jpg


6ca3d8ce8453947113d954c5a50a878a_zps71ad717c.jpg


 
spannend hoor, succes er mee
 
Good luck! en foto's idd anders is het niet gebeurd is hier de stelling :)

 
Succes.

Ummm zei iemand foto's??
 
Hmmm werkt mijn ipad niet goed? Ik zie ook geen foto's...  ;)
 
Veel succes!
de 1e keer is super leuk en spannend
en dan ook nog foto,s maken tussendoor valt niet mee maar.......
je hebt mooie foto,s
nu het bordje nog :D
 
Gaat lekker zo! Je moet nog wel wat aan je PID instellingen doen, de HM reageert nu veel te heftig op veranderingen.
Ik zou om te beginnen de I waarde stevig verminderen. Kunnen we live meekijken?
 
De luchttoevoer is nu alleen via de fan, daar moeten nog een paar luchtinlaten bij. Ik heb een voerbak onder de SJ gemonteerd, en ik wacht nog op een paar bestelde magneten om die gaten weer af te dekken. Dus de volgende keer zal de fan hopelijk minder hard hoeven te werken.

Je kunt live meekijken via http://tricis.mine.nu:85, en zoals je ziet heb ik problemen gehad met de pit temperatuur. Die wil gewoon niet echt meer omhoog, en blijft nu met de fan vol aan op 115 graden steken. Dat vind ik voor nu best, maar hier moet ik wel wat op vinden. Ik heb nieuwe hete kolen toegevoegd, maar helemaal lekker gaat het niet...

Ik heb de procureur net ingepakt in folie, dus op naar de 88 graden!
 
Gaat helemaal goed komen!
En volgens mij hoor ik KNOR ergens in de verte zichzelf al voorzichtig aankondigen....
 
Heerlijk die wedstrijd PP.
Hoop dat de broodjes gesmaakt hebben.

En gefeliciteerd met knor natuurlijk.

Nick.
 
Zo, dit was een leerzame ?n smakelijke dag. Het eindresultaat was heerlijk, sappig en vol van smaak. De weg ernaar toe, met name met de Heatermeter op de mini-UDS was er een met horten en stoten, hier moet nog wat aan geschaafd gaan worden.

De eerste pulled pork is een feit, weer een mijlpaal bereikt :)
 
Resultaat is toch prima.
De rest komt wel.
Ik zou wat Piet zegt de I verlagen.
En je min en max% fanspeed verlagen. Zo'n smoker op een Joe heeft niet zo'n groot volume.
Door nu heel veel lucht erdoor te blazen denk in dat je te veel koude lucht aanvoer en daardoor te veel warme lucht eruit blaas.
Is een kwestie van proberen.
 
Dat is wel een goeie, ik dacht: harder blazen om die temperatuur omhoog te krijgen... Niet denkende dat je de warme lucht er dan uit blaast...

Mijn I staat nu op 5, ik zal hem de volgende keer naar 3 verlagen, en dan samen met wat passieve luchttoevoer eens kijken of ik die fan stil kan krijgen.

Ik had min van de fan op 10% en de max op 60% staan trouwens.
 
mrwolf zei:
Dat is wel een goeie, ik dacht: harder blazen om die temperatuur omhoog te krijgen... Niet denkende dat je de warme lucht er dan uit blaast...

Mijn I staat nu op 5, ik zal hem de volgende keer naar 3 verlagen, en dan samen met wat passieve luchttoevoer eens kijken of ik die fan stil kan krijgen.

Ik had min van de fan op 10% en de max op 60% staan trouwens.

Mijn bbg heeft ook een klein volume en ik heb mijn min op 1% staan, zo begint hij eerder maar wel zachter lucht toe te voeren.
 
Hee super zeg die PP!
Ziet er heerlijk uit. Gefeliciteerd met je knorretje!!!
 
Terug
Bovenaan Onderaan