BasBQ
Beef en Steak

De BBQ leerling

Stef

Sprokkelaar
Berichten
47
Hallo beste leden en beheerder,

Mijn naam is Stef en kom uit het hoge noorden van Nederland, 36 jaren jong en gelukkig vrijgezellig.
Ik woon alleen en dat brengt met regelmaat de nodige problemen met zich voort als het om koken en dergelijke gaat.
Toch kan ik wel genieten van lekker eten, maar ben helaas geen ster kok en meer een prutser die graag wat wil proberen.

Mijn tuin bestaat uit een kippenhok met ren en een stukje moestuin in wording.
Binnenkort gaan de eerste kippen naar de eeuwige groene velden en heb nu al honger.
Dat betekend ook dat ik alvast moet gaan oefenen met de BBQ en dat soort dingen.

Zelf ben ik geen BBQ fan, altijd die saaie hamburgers en smerige worsten met daarnaast een stokbroodje en salade. Al met al.... men weet wel wat ik bedoel. Zelf ga ik af en toe wel eens iets aanbakken op de bbq maar had dan ook maar een dingetje van 15 bij 25 cm zonder deksel of wat dan ook. Ergens perfect voor mij alleen en heb er best wel regelmatig gebruik van gemaakt. Toch wil ik wel heel graag wat meer dingen doen met de BBQ en wil ik gewoon dingen gaan uittesten en oefenen. Niet meer dat standaard stukje vlees en veel meer variatie met groenten en andere lekkernijen.

Ergens wou ik dit jaar al mijn buiten keuken maken maar heb besloten om daar mee te wachten en heb dan ook een super goedkope (35,00 E) bbq aangeschaft die met een beetje aanpassing voor veel experimentele doeleinden gebruikt kan worden. Dus dit is voor mij een leuke manier om eens wat creatiever te gaan worden en dat ook nog eens op een goedkope manier. Ik hoop er dan ook achter te komen wat mijn wensen zijn en waar ik later op moet letten bij de aanschaf van een degelijke bbq of zelfbouw.

9200000065264562.jpg


Voor nu is het tijd om lekker verder te kijken op het forum en hoop dat de leden mij willen helpen met idee?n en recepten en dergelijke, ik zie hier leuke tijden tegemoet en hoop dat men ook fanatiek blijft in de winter, want dat is iets waar ik ook erg naar uit kijk.

Al met al, beetje intro van mij.

Greetzzzzz
Stef
 
Ha Stef, dat is een hartstikke leuk apparaatje waar je van de winter ook super mee koud en warm kan roken!

Veel plezier en inspiratie hier!
 
Bedankt heren voor het welkom, ik ga hier absoluut nog veel leren en inspiratie opdoen.
En voor die 35 euro kon ik het niet laten om hem niet mee te nemen, super leuk toch!
 
Hartelijk welkom op het genootschap Stef,
Iedere ster kok is ergens begonnen ;) soms is het 3 stappen vooruit en dan weer 2 stappen achteruit maar dat gaat wel goed komen je hebt in ieder geval een hoop enthousiasme :)
Vele leden van het genootschap bbq-en het hele jaar door en we staan altijd klaar om iemand te helpen met idee?n of recepten ;)

Veel plezier en we zien je bbq creaties graag voorbij komen op het forum.
 
Veel plezier hier Stef en genieten van het forum staat genoeg op  :)
 
Hoi Stef,
welkom bij het Genootschap
dankjewel voor deze leuke introductie.
Heel veel succes hier je bent enthousiast genoeg.
 
@Ceriel, dank.

@Jet, dank je. Ik zal nog wel flink wat misstappen gaan maken en veel moeten leren. Maar ik heb goede hoop en weet dat ik heerlijk kan fiepen (pre-occupatie) als ik echt ergens plezier in heb. En het is fijn om te weten dat de leden mij kunnen adviseren en dat men hier heerlijke recepten deelt. Uiteraard zal ik met veel plezier foto's delen en recepten als ik wat lekkers heb gemaakt. Hmmm.... ook de foto's en recepten wat is mislukt, maar daar denken we nog maar even niet aan  :|

@Marcozld, dank je!

@Picosuma, er staat echt veel op het forum! Heerlijk gebruik maken van de zoekfunctie en goed naar de foto's kijken.

@Ewald, fijn dat je de introductie leuk hebt gevonden. Verheug mij nu al op de vele kunsten die ik moet leren en de mogelijkheden die ik kan beoefenen. Er zijn ook best wel veel recepten en technieken waar ik naar uit kijk om uit te testen. Dank voor het welkom.
 
Welkom hier, met leuke intro. 
Welk merk Q heb je eigenlijk, geinig ding
 
@Marcel, dank voor het welkom. Er staat geen merk op en het steld ook echt niets voor, in de rookkamer heb ik een draad staan met de eerste ervaring wat alles behalve een succes was.
 
Dan weet ik welke ik niet moet hebben
 
Het kan best wel grappig zijn als je veel werkt wilt hebben en een beetje wilt knutselen, voor het geld mag je er ook niet veel van verwachten natuurlijk. En mijn oude gasser heb ik aan de buurman gegeven omdat ik er niets mee deed en het te groot was voor mij. Ding heeft 8 jaar onder een doek gestaan en zag er nog als nieuw uit.

$_83.JPG


Hier heb ik het de afgelopen drie jaar mee gedaan:
410e4e1693860366ab9b638a5b96b9fc.jpg
 
Mooie introductie Stef, veel plezier hier.
 
Welkom Stef


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk Pro
 
Terug
Bovenaan Onderaan