BasBQ
Beef en Steak

De ballen van Pom

 
 
 
 
 

Bram

Gerijpt
Berichten
4.966
75E7E80F-113E-438A-A56C-1D2DF3F7F8A7.jpeg


Hierbij het recept.

500gr half om half gehakt.
150gr ontbijtspek.
Half uitje
Zakje nasi kruiden
Ketjap manis


Beste BBQgenoten.
Mijn schoonmoeder aka “De Pom” heeft al jaren de lekkerste ballen op ieder feestje. Gelukkig heeft mijn vrouw ook eea van huis uit mee gekregen en zijn haar ballen ook niet mis
Na dat ik toestemming had gevraagd mocht ik deze ballen met jullie delen. Ik mocht zelfs een aanpassing maken.

Hierbij de plaatjes ouwe snoeperts

Spullen verzamellen.

IMG_9903.jpg


Gehakt mengen en ballen draaien.

IMG_9904.jpg


IMG_9905.jpg


Vervolgens de bacon lapjes op een plank leggen. Halveren en insmeren met Ketjap Manis

IMG_9906.jpg


IMG_9908.jpg


Dan lekker het spek om de ballen van Pom rollen.

IMG_9910.jpg


IMG_9911.jpg


Nu was het tijd om de BBQ aan te steken. Er gingen wat restjes cederhout bij voor een subtiele rooksmaak. En bij een indirecte temperatuur van z’n 170gr gingen de ballen er op.

2A9A1171-D76D-4661-836D-21DFD8158CB7.jpg


IMG_9925.jpg


Na de wonderen der tijd waren de ballen op z’n 70gr kern en konden ze afgelakt worden. Als glaze gebruikte ik een paar bollen stem gember, flinke scheut ketjap manis en een scheut Sherry.
Ballen lekker ingesmeerd. En even laten karameliseren.

IMG_9927.jpg


IMG_9928.jpg


En toen… toen waren alle ballen op. Er werd zo driftig naar de ballen van Pom gegrepen dat er geen foto’s waren op tafel

Heerlijke party snack. Super bij een biertje of een wijntje. Ik zeg maken

TNX voor het lezen en kijken
Bram
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Bram bedankt voor het delen. Ik zet ze bij de recepten dat is makkelijker terug vinden.
 
  • Leuk
Waarderingen: Bram
lekker weer! bedankt voor het delen, dit gaat binnenkort ook bij mij op tafel verschijnen denk ik zomaar!!
 
  • Leuk
Waarderingen: Bram
Bram bedankt voor het delen. Ik zet ze bij de recepten dat is makkelijker terug vinden.
Bedankt Frits, ik had er nog niet aan gedacht deze in het recepten deel te zetten. TOP
 
Geinig Bram, weer een reeks balletjes die aan voorbereiding en bereiding op de Q een veelvoud kosten van de tijd die komt kijken bij het opeten daarvan... haha! Het is altijd weer een feestje om mooie glimmende ballen te zien. Mijn eigenste moeder maakt ook al sinds jaar en dag Indische balletjes door een zakje nasi-kruiden van Conimex en wat andere smaakmakers te combineren. Vaak in een stoofpannetje met daarover heen op het laatst een andere klassieker: pindasaus van Wijko. Zo fout maar zo lekker! Met wit stokbrood. Heerlijk dit tripje down memory-lane. Dank!
 
Fijne vallen!
 
  • Leuk
Waarderingen: Bram
Dat zien er lekkere ballen uit.
Deze ook maar eens op de ToQ-lijst zetten.
Geinig Bram, weer een reeks balletjes die aan voorbereiding en bereiding op de Q een veelvoud kosten van de tijd die komt kijken bij het opeten daarvan... haha!
Die voorbereiding heeft soms wel iets therapeutisch.
 
Lekkere ballen Bram. Als ik advies over ballen nodig heb weet ik waar ik moet zijn.
 
  • Leuk
Waarderingen: Bram
"ouwe snoeperts"

mooi verhaal Bram, daar hou ik van.


De balletjes zien er ook verdraaid lekker uit.

Wat was jou persoonlijke touch als ik vragen mag

gr. Bernhard
 
"ouwe snoeperts"

mooi verhaal Bram, daar hou ik van.


De balletjes zien er ook verdraaid lekker uit.

Wat was jou persoonlijke touch als ik vragen mag

gr. Bernhard

De bacon met ketjap manis. En de glaze.

Normaal worden ze in de oven gemaakt. En na het garen mogen de ballen afkoelen. En worden ze koud gegeten. Als je ze warm eet zijn ze Iets zouter. Als ze afgekoeld zijn is dat veel minder. Maar als je aan de borrel zit lost dat zichzelf ook weer op haha
 
Ja, deze gaat rechtstreeks naar de to-do lijst.
Zalig Bram, geef die schoonmoeder maar een dikke kus en knuffel van ons!
 
  • Leuk
Waarderingen: Bram
Lekkere balletjes.
Zal de cheffin des huizes eens schattig aankijken.....want ik lust zaterdag wel een borrel
 
Heerlijke ballen, gaan we ook eens maken
 
Terug
Bovenaan Onderaan