BasBQ
Beef en Steak

de 'Als mijn vrouw van huis is, eet ik sushi' burger

 
 
 
 

PH met een F

Pitmaster
Berichten
516
Mijn vrouw lust geen vis...

balen...

Mijn vrouw heeft een hekel aan sushi.

balen...

Als mijn vrouw niet thuis eet, eet ik dus altijd vis of sushi.

Mijn vrouw was ging vanochtend de deur uit en ik dacht: 'SUSHI' !

Toen bedacht ik mij dat er een burger fotowedstrijd loopt, dus 1 + 1 = 2 ; de Als mijn vrouw van huis is, eet ik sushi burger.


IMG_6360.jpg


Een snelle trip naar de supermarkt voor wat vlees later, kon ik beginnen.

IMG_6330.jpg

Rundergehakt, wat smaakmakers en... verdorie, paneermeel op..
Brood in de oven om snel zelf wat te maken...
Ondertussen zet ik de sushirijst vast op t vuur, die moet straks afkoelen om een stevige bun te kunnen vormen.

IMG_6331.jpg


Als t gekookt en gestoomd heeft maak ik 't op smaak met wasabi furikake en natuurlijk wat zout.
Dan maak ik er mooie buns van. ( ik gebruik voor t formaat even een kleine skillet, want daar ga ik ze straks in bakken)
IMG_6340.jpg



IMG_6341.jpg


IMG_6342.jpg






Een half uurtje later heb ik een droog broodje. die kan in de blender tot kruim.
IMG_6332-2.jpg


Als dat klaar is kan t vlees op smaak:
Miso poeder, wat ik een tijdje geleden gemaakt had door witte misopasta te drogen en te vermalen, een klein scheutje sake, het broodkruim en een theelepel sojasaus.
IMG_6334.jpg


Daar heb ik twee mooie ballen van gedraaid en in de koelkast gezet. Tijd voor een sausje!

Drie eetlepels kewpie mayonaise met een dikke klodder wasabi. Veel beter dan dat wordt het niet qua vette saus!

IMG_6335.jpg

Tijd om de bbq aan te steken en op temperatuur te laten komen.
Eerst al het gevallen blad na de stortbui van gister even afvegen :)
IMG_6336.jpg


Terwijl die op temperatuur staat te komen maak ik wat rauwkost klaar en maak het even aan met wat rijstazaijn, lekker frist straks op de burger!


IMG_6343.jpg

IMG_6345.jpg


Oh ja, en een goede burger moet natuurlijk iets van zo'n stuk kaas hebben. Kaas.. hmm... nee. niet in de sushi
Garnaal, ja dat wel!

Ik stop wat garnalen met wasabipoeder in een vacuum zakje, vacumeer het en sla het tot moes met de deegroller!
IMG_6338.jpg


IMG_6339.jpg


Dat kan vervolgens een paar minuutjes in de sous vide et voila, een plak 'kaas' voor de burger!

IMG_6346.jpg

IMG_6348.jpg


Tijd om te grillen!
In wat sesamolie bak ik de plak sushirijst tot een mooi broodje. Het was nog niet helemaal koud genoeg, dus ik moest even smokkelen en het in de pan nog een keer goed aandrukken tot 1 geheel. Ach, kleinigheidje hou je.

Het vlees op de plaat, een paar garnalen met chilivlokken voor wat extra bite er bij.


IMG_6352.jpg


Woa, dat kleurtje :) ik heb wel honger ondertussen!

IMG_6354.jpg


Lets build!
Een dikke klodder kewpie/wasabi saus onderop, daar ingelegde komkommer bovenop.

IMG_6356.jpg


Een lekkere burger dr bovenop, een plak garnalenkaas, nog meer saus, nog meer vlees, nog meer garnaal, wat rauwkost met norireepjes, de chili garnalen on top, en mjum! een heerlijke sushiburger!
Uiteindelijk heb ik t bovenste 'broodje' er af gehaald bij het eten, anders werd het me gewoon te veel. Ik zit propvol, maar man, wat was dit lekker!


IMG_6359.jpg
 
WoW!!

Wat een explosie van smaken moet dat geweest zijn!
Hij ziet er fantastisch uit en je hebt het prachtig beschreven.
 
Jeetje wat een kunstwerk en een fantasie om dit zo samen te stellen zeg, petje af!
 
Wat een mooi verslag en foto’s. Hele mooie bijdrage aan de fotowedstrijd!
 
Zo dat is nog eens een originele burger! De ‘garnalenkaas’ is een superleuke vondst!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Wat een prachtige creatie, hele mooie culinaire uitstapjes, mooi in woord èn beeld! Heel veel succes met de wedstrijd!
 
een 10 voor de originaliteit.
Geweldig. Dit is koken.

Erg benieuwd hoe deze smaakt. Komt op de todo
thnx voor het delen
 
Wow. Niet normaal dit. Gaat zeker op de (boodschappen)lijst.
 
Heel erg creatief geweest! Chapeau!
En +1 omdat je sous vide op dit forum gemeld hebt zonder dat er problemen van gaan komen

Thanks :) ik vreesde al dat dat apparaat vloeken in de kerk zou zijn, maar voor alles een tijd en plek (of gerecht)


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Erg creatief! Succes met de foto wedstrijd. Ik had dit graag willen proeven want toch wel beetje aparte combi.
 
Wat een pracht verslag en idee gaaf hoor 👍🏻
 
mooie burger! Zelf dol op sishi, maar hoe is de combi met gehakt in hemelsnaam 😵‍💫? Lekker bezig geweest 😁
 
Cool die kaas is echt een lache idee. Ben benieuwd hoe dat smaakt.

Mooie inzending
 
Terug
Bovenaan Onderaan