BasBQ
Beef en Steak

De aller eerste keer

Romson

Vuurmaker
Berichten
88
Goedemorgen allen!

Na een hoop gedoe rondom mijn kamado, welke ik op 30 december had aangeschaft, heb ik eindelijk voor de eerste keer een stukje ribs er op gelegd. Na een eerste keer 'inbranden' ofwel voorzichtig verwarmen, kon dit gisteren voor de tweede keer maar dan met een ribbetje. Het gehaalde ribbetje was een dikbevleesde van de Sligro van ongeveer 800gr.
Omdat ik in januari jarig was en al volop bezig was met het bouwen van de kamadotafel kreeg ik wat rubjes van familie. Dus even de neus er over en een rubje gekozen.

20240303_124515.jpg


De kamado aan en hop, de rib er op. Door wat rookhout wat ik nog over had een whiskey rookje erbij. Ik heb de andere helft van de verpakking terug in de vriezer gelegd om daar een andere keer een ander smaakje mee te proberen.
20240303_132606.jpg

20240303_172657.jpg



20240303_180336.jpg


Ik heb alleen helaas geen foto van de binnenkant van de rib, na 6 uur in de weer te zijn geweest hadden we zo'n honger dat we de rib sneller op hadden dan dat lucky luke kan schieten.

20240303_173424.jpg


20240303_183632.jpg
 
Kijk eens aan, dat lijkt mij een geslaagde eerste sessie!
Ziet er mooi uit in je meubel!
Eindelijk aan de gang. Hoop dat je van deze wel veel plezier mag beleven, maar dat gaat vast goedkomen!!
 
Het was zeker een geslaagde eerste sessie! Nog leuk om te doen ook ondanks een zieke thuis hebben en zelf ook niet helemaal optimaal gezond te zijn op het moment. Ik zou 'm bijna vandaag weer aan steken :LOL:
 
Wekelijks? Kan alle dagen hoor😉
Mooie tafel is het geworden.
Altijd leuk om aan zulk een mooie tafel te kunnen werken.
 
zo, dat ziet er goed uit. mooie tafel heb je er ook bij. daar gaat nog veel smakelijks vanaf komen denk ik zo
 
Het was zeker leuk! Ik heb laatst direct uit de aanbieding ook een bavette meegenomen. Ik ben dus al druk op zoek naar leuke recepten. Mocht iemand daar nog goede ideetjes bij hebben dan hoor ik dat natuurlijk graag!
 
Mooie tafel en leuk zon eerste sessie! Receptjes kunnje hier genoeg vinden 👌🏻
 
Mooie combi de kamado met het meubel (y) .
Bavette recepten zin er in overvloed. Gewoon als steak , of een lekkere rollade 😘
 
Nette ribbels, mooi meubel zo!
 
Ja hoor, potdikke, lekker zeg. mooi bbq tafel ook
 
Ziet er heerlijk uit. Maar toch wat weinig hé :D Volgende keer wat meer ribben erop en ik kom ook :ROFLMAO:
 
Ziet er heerlijk uit. Maar toch wat weinig hé :D Volgende keer wat meer ribben erop en ik kom ook :ROFLMAO:
Nou dat was dus ook precies mijn gedachte direct nadat ik de rib van het rooster tilde. Heb ik hiervoor nou al die uren op dat keramiek gelet?! Direct een pannendekselhouder bij de Ikea gehaald dus die wordt de eerst volgende keer gelijk helemaal volgepropt.
 
Prima ribbeltje zo toch? en een schitterend meubel...
 
Terug
Bovenaan Onderaan