BasBQ
Beef en Steak

De afdelings barbecue van de gemiste fotos.

 
 
 
 

Frits

Administrator
Forumleiding
Berichten
20.042
De afdeling van mijn vrouw kwam vandaag bij ons barbecuen.
Op het menu:

-Scamorza en Italiaanse gehaktballetjes in tomaten saus. Geen foto’s dus niet gebeurd.

- courgette soep en croute

IMG_9868.jpeg

15 minuten op een goede 200C
IMG_9870.jpeg


IMG_9871.jpeg


- Zalm op een plankje (niet gebeurd 😱) en spareribs

IMG_9864.jpeg


Dessert: upside down pineapple pie

IMG_9872.jpeg


Het ging me wat langzaam dus verplaatst naar de Kamado

IMG_9875.jpeg


IMG_9876.jpeg


IMG_9880.jpeg


Baal ontzettend banned gemiste foto’s, maar was gewoon druk bezig om het allemaal kloppend te krijgen.

Bedankt voor het kijken.
 
Ziet er toch allemaal lekker uit hoor.

Die soep vind ik erg gaaf gemaakt zo, ziet er ontzettend leuk uit, ga ik zeker van je meenemen.
 
De afdeling van jouw vrouw heeft geluk met jou Frits :)
Die croute ziet er super gaaf uit, dat ga ik ook eens toepassen!
 
Wat een leuke gerechten! _Heel creatief, heel tof!
 
Zooo, de upside down pineapple pie ziet er echt lekker uit!
Dat ga ik ook ooit eens proberen.
 
Ziet er weer restaurantwaardig uit Frits.
 
Leuk hoor.

Ik herken het missen van de fotomomenten. Dat heeft als resultaat dat ik dan geen topic schrijf, best wel jammer.
 
En de hele afdeling gaat thuis vertellen hoe je moet bbq-en, wat echt bbq-en Is.
Je heb de lat hoog gelegd Frits. Nu moeten de collega's (en/of de partners) van je vrouw aan de bak om het te evenaren.

Top gedaan kerel.
 
Het is niet anders als je maar lekker bezig geweest bent en dat het goed gelukt is 👍🏻😋
 
Het ziet er ongelovelijk goed uit Frits!
Ik kan de teleurstelling (van de gemiste foto's) op de bank savonds al helemaal voorstellen.

Jij zorgt er altijd wel voor dat áls mensen komen eten, ze nooit weg gaan met het idee van een speklapje en een hamburgertje :p
 
De afdeling van mijn vrouw zou dat ook wel willen bij ons, eveneens al mijn eigen collega's :ROFLMAO:

Dat soepje is wel knap.
 
Wat een top avond hebben die collega`s gehad!
 
Soep
Is soep, maar kan je me wat meer uitleg geven van dat broodje (of hoe ik het moet noemen) er bovenop?
 
Soep
Is soep, maar kan je me wat meer uitleg geven van dat broodje (of hoe ik het moet noemen) er bovenop?
Soep is inderdaad gewoon soep. Ze noemen dit soep en croute ofwel soep met bladerdeeg.
Je doet de soep in de kom en bedekt dit met bladerdeeg. De bladerdeeg smeer je eerst aan de onderkant in met een geklutst ei en leg het dan op de soepkom en druk het een beetje vast op de rand. Daarna smeer je de bovenkant in met ei. Laat het nu 20 minuten ‘drogen’ en smeer het dan nogmaals in.
Dan mag het voor 15 minuten indirect op de barbecue, 200C rooster temp, dat is nodig zodat het bladerdeeg goed gaat bladeren.
Succes.
Btw de soep was lauw toen het in de kom ging, maar met koude soep lukt het ook.
 
Die soep is inderdaad echt gaaf, ook de rest ziet er erg lekker uit, ik wilde ook net vragen hoe je dat gedaan had met de soep.

Mooie plaatjes en lekker eten, de mensen die met je vrouw werken mogen blij met jullie zijn (y)
 
Soep is inderdaad gewoon soep. Ze noemen dit soep en croute ofwel soep met bladerdeeg.
Je doet de soep in de kom en bedekt dit met bladerdeeg. De bladerdeeg smeer je eerst aan de onderkant in met een geklutst ei en leg het dan op de soepkom en druk het een beetje vast op de rand. Daarna smeer je de bovenkant in met ei. Laat het nu 20 minuten ‘drogen’ en smeer het dan nogmaals in.
Dan mag het voor 15 minuten indirect op de barbecue, 200C rooster temp, dat is nodig zodat het bladerdeeg goed gaat bladeren.
Succes.
Btw de soep was lauw toen het in de kom ging, maar met koude soep lukt het ook.

Thanx. Ik ga dat zeker eens proberen als we de geschikte soepkommen hebben :geek: En anders zeker gaan kopen. Want dit is een super voorgerecht.
 
Terug
Bovenaan Onderaan