BasBQ
Beef en Steak

De 60e verjaardag van ome Leo

 
 
 

rsoeteman

Gemarineerd
Berichten
1.827
Lang, lang geleden hadden we op het genootschap een alleraardigste beheerder, Leo. Hij regelde van alles, was altijd van de partij op wat voor meeting ook en gaf iedereen ook wijze raad welke BBQ te kopen? "Een Weber 57 cm". Als je via de Shoutbox aangaf dat je iets wilde verkopen of te koop ja, wist Leo er wel iemand voor.

Maar het meest bekend is Leo natuurlijk van zijn initiatief Triple-T (The Team in Training) waarbij hij elk jaar een aantal personen in de gelegenheid stelt KCBS wedstrijdervaring op te doen. Leo regelt (alle, maar dan ook echt alle spullen ), een team dat uitleg kom geven en gedurende 2 weekenden werkt je toe naar een wedstrijd waar sommige van ons wel eens op een podium hebben gestaan.

Deze aardige vent vierde gisteren dus zijn 60e verjaardag en omdat Leo altijd voor een ander klaar staat, besloot Triple-T and friends eens wat terug te doen. Voor hem gingen we de catering (BBQ uiteraard) verzorgen. 70 gasten mochten komen dus we konden aardig aan de bak met zijn allen (vandaar ook wat minder tijd om foto's te maken).

Er was een heuze planning gemaakt.

planning.png


Als allereerste werd de door Sander koud gerookte zalm geserveerd. Leek wel of iedereen zich hiermee ging bemoeien, zal waarschijnlijk wel zijn omdat je lekker veel kon snoepen.

Sander ging snijden en Domi deed te opmaak

zalm-snijden-sander.jpg


Jeroen ging ook snijden...

zalm-jeroen.jpeg


zalmplank-sander.jpeg


Het resultaat mocht er wezen en de plank was leeg voor je het wist.

We hadden de enige echte Maup Saté die heerlijk Sateetjes met Kroepoek en Atjar had gemaakt (helaas geen foto van)

Daarna maakte Dominique heerlijke plakjes van Maple Fatties.
fatty-domi.jpeg



Zelf mocht ik Jalapeno cheddar worsten maken, lekker met een fijn gepureerde salsa en wat nacho's

richard-worst.jpg


Er was teveel om op te noemen waar we geen foto van hebben.

Ook hadden we aan de Vega mensen gedacht. Zo maakte Peter een heerlijke bieten tartaar.
bietentartaar-peter.jpg


Wat kan die vent toveren zeg.

bieten.jpeg


En zelf mocht ik samen met Jeroen ook nog een Vega gerecht maken. Courgette gevuld met Basilicum, geitenkaas, pijnboompitten en honing.
Eerst de Courgettes in dunne repen snijden door de olie halen en even kort aangrillen.

courgette-bbq.jpeg


Vervolgens vullen en ook deze mochten uitgeserveerd worden.

courgette-final.jpeg


Daarna was het echt buffelen dus hebben we geen foto's kunnen nemen, Wat hebben we een top dag gehad en Leo een top verjaardag kunnen bezorgen!
 
Fantastische Brigade hadden we op de been voor deze Topper Leo, proficiat allen met ons forum-meubilair! Hiep hiep!
 
Prachtig gedaan met zeer mooie creaties.

Leo mag trots zijn op jullie.
 
Er was bier en het was heerlijk. Topdag voor en bij een top vent. Op naar het volgende feest
 
Zo wil ik ook wel 60 worden. Wat een leuk kado
Leo, proficiat.
 
Hiep hiep aan onze Leo, wij hadden een topavond met elkaar als bbq-ende ende van ellende. En de gasten waren ook tevreden hoorde ik vanochtend van Leo. Da’s mooi meegenomen.

Trouwens, volgend jaar word ik 60….. #justsaying 😬😬
 
Hiep hiep aan onze Leo, wij hadden een topavond met elkaar als bbq-ende ende van ellende. En de gasten waren ook tevreden hoorde ik vanochtend van Leo. Da’s mooi meegenomen.

Trouwens, volgend jaar word ik 60….. #justsaying 😬😬
Wel lekker dat je het op tijd aangeeft.. Nu al stress 😂
 
Wat ontzettend tof Is dit.

Leo, van harte gefeliciteerd man. Een waardig feestje geweest zo te lezen.

En ook mijn oprechte complimenten voor de catering om dit zo te organiseren. Wat een klus!

Toppertje 👌
 
Mooi gedaan allemaal..envan harte gefeliciteerd Leo...

Dat moet een feestje geweest zijn
 
Leo van harte gefeliciteerd.
Heel mooi gebaar van de BBQ vriend. Hebben jullie heel mooi gedaan. TOP
 
Prachtig! Trots op mijn bbq maatjes


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Volgende keer doe je gewoon mee Bert ook al is het maar 500 km voor je rijden ofzo :)
 
Gefeliciteerd Leo! en wat een feest is dat geworden wat jullie voor hem hebben georganiseerd. De gerechten doen me watertanden. :eek:
 
Terug
Bovenaan Onderaan