Vandaag 12,5 jaar getrouwd. Dus omdat niks mag dan zelf maar het beste er van maken.
De planning. Cote de boeuf, Zeeuws spek, zwezerik, ijs draaien en poffertjes.
Eerst de zwezerik maar eens pocheren. Water wat zout, peperkorrels, ui, knoflook, laurier, mosterdzaad en foelie. 20 minuutjes pocheren en dan in het vocht laten afkoelen. Toen ze koud waren gepeld en de koelkast in. Ondertussen ook de compositie voor het ijs gemaakt. Wat tropisch fruit, (mango, ananas, meloen) met wat room suiker en citroensap opwarmen en pureren.
Het spek (ibereco buikspek) had ik een dag eerder al in de marinade gezet.
Dus dat kon toen de Q schoon was en aanstond gelijk er op. Beetje appel en kersen hout er bij voor de rook en gaan.
Na 2 uurtjes was het spek op 70 graden en heb ik het er af gehaald. Toen was het tijd om de cote de boeuf langzaam naar 42 graden te brengen om hem daarna mooi heet te grillen.
Ondertussen een mooie kruidenboter gemaakt met Citroen, knoflook, rode peper, oregano, peterselie en wat zout.
Toen was het tijd om het ijs te draaien. De compositie was koud in de koelkast en de machine er klaar voor.
Hier is een mooi filmpje van maar dat krijg ik niet gepost.
Toen de zwezerik gebakken. Cote de boeuf gegrild en alles op tafel gezet.
Na het hoofdgerecht nog wat poffertjes gebakken en het ijs er bij gedaan.
Weer een leuk dagje gehad. En lekker gegeten.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
De planning. Cote de boeuf, Zeeuws spek, zwezerik, ijs draaien en poffertjes.

Eerst de zwezerik maar eens pocheren. Water wat zout, peperkorrels, ui, knoflook, laurier, mosterdzaad en foelie. 20 minuutjes pocheren en dan in het vocht laten afkoelen. Toen ze koud waren gepeld en de koelkast in. Ondertussen ook de compositie voor het ijs gemaakt. Wat tropisch fruit, (mango, ananas, meloen) met wat room suiker en citroensap opwarmen en pureren.

Het spek (ibereco buikspek) had ik een dag eerder al in de marinade gezet.
Dus dat kon toen de Q schoon was en aanstond gelijk er op. Beetje appel en kersen hout er bij voor de rook en gaan.

Na 2 uurtjes was het spek op 70 graden en heb ik het er af gehaald. Toen was het tijd om de cote de boeuf langzaam naar 42 graden te brengen om hem daarna mooi heet te grillen.

Ondertussen een mooie kruidenboter gemaakt met Citroen, knoflook, rode peper, oregano, peterselie en wat zout.

Toen was het tijd om het ijs te draaien. De compositie was koud in de koelkast en de machine er klaar voor.
Hier is een mooi filmpje van maar dat krijg ik niet gepost.

Toen de zwezerik gebakken. Cote de boeuf gegrild en alles op tafel gezet.

Na het hoofdgerecht nog wat poffertjes gebakken en het ijs er bij gedaan.

Weer een leuk dagje gehad. En lekker gegeten.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk