BasBQ
Beef en Steak

Daar gaan we w??r

 
 

Vuurvlieg

Stoker
Berichten
354
Spek was op van de laatste sessie. Dus maar weer een paar buiken aan laten rukken. Vorige weekeinde de pekel, gisteren gedroogd en vandaag roken in de sneeuw.

u5equ4et.jpg


3aqegemu.jpg


2a5apuja.jpg


esude6y7.jpg


Morgen snijden en vacumeren en natuurlijk een eitje bakken :)
 
dan kan je weer even vooruit met je spek  :)
 
Dat ziet er goed uit,kan je weer een maandje vooruit. ;)
 
dat zijn de betere materialen, die Bradley's! mooi hoor  :p
 
Jemigdepemig.... Industrieel geweld zeg! Nou dat hoef ik niet, dat hoef ik niet, dat hoef ik niet, dat hoef ik niet.... ( wat zou dat kosten, neem ik er een krantewijk bij) zucht........
 
Gaaf die Bradley :)
 
Dat ziet er super uit, en dan heb ik het niet alleen over de bacon ;).
 
Mooi hoor! Maar ik mis de sneeuw :(
 
Ready nu nog snel naar Appie voor pannenkoekenmeel.

jezera8e.jpg
 
Nou, zo komen ze er uit. Mooi kleurtje, rode wangetjes van de kou :)
Dit waren de laatste drie, was vergeten foto's te maken van de volle Bradley.
De ondersten zijn altijd het eerste gaar, die zitten het dichts bij het vuur. Wanneer die op temperatuur zijn haal ik die er uit en zijn schuif ik alle roosters naar beneden en het gaat dan heel rap. Had alleen vandaag wat moeite om de pit temp op peil te houden vanwege het koude weer. Heb er uiteindelijk 2 uur langer over gedaan dan gebruikelijk. Maar daardoor weer een belangrijke les geleerd, het resultaat is werkelijk perfect. Dus volgde keer, wanneer het wat warmer is, langzaam beginnen low and slow en aan het eind pas garen op een hogere temperatuur.

mehedety.jpg


vete6epy.jpg


Gelijk maar even proeven.

6a8e8e7e.jpg


8eqa9y2e.jpg


 
Bert zei:
Mooi hoor! Maar ik mis de sneeuw :(

Ja gelukkig een afdakje, ding werkt op elektriek dus dan is sneeuw niet zo handig.
Had er eerst een hard hoofd in, wind stond recht op en onder mijn afdak te waaien. Gelukkig istie wat noordelijker geworden en had ik een hoekje wat redelijk droog bleef.
 
Ik zit hier helemaal flabbergasted op de bank  ??? ......WOW 
 
Mooi verslag van een waar bacon feest :D Hier word ik erg blij van ;)
 
Vandaag nog een baconbergje gesneden voor de voorraad.

8ebequru.jpg




 
Ziet er lekker uit zeg!

Ik was bij Hanos afgelopen vrijdag en daar hadden ze alleen buikspek zonder zwoerd liggen. Neem aan dat je met roken graag de variant met zwoerd gebruikt?
 
Terug
Bovenaan Onderaan