BasBQ
Beef en Steak

Daar gaan we dan: 1e run BGE, 1e keer PP

 

Beefsaints

Tondelzoeker
Berichten
16
Daar gaan we dan! Inmiddels is het achter de rug! Het was heerlijk!
Ik heb gekozen voor de wedstrijd pulled pork van Noskos
Vrijdagochtend de procureur uit de vriezer en de injectiemix gemaakt.



Ge?njecteerd en daarna in de rub gezet (southern succor rub van Noskos)



Daarna ingepakt en de koelkast in



Zaterdagmorgen 0m 6:30 heT voor de eerste keer aangestoken.
Een beetje vroeg..... Maar wel een mooi uitzicht!



In mijn onervarenheid en in mijn enthousiasme, 3 aanmaakblokjes aangestoken.
Het gevolg was dat ik het ei maar moeilijk rond de 121 graden kon krijgen. Zat er (met alle schuiven dicht) de hele sessie gemiddeld ruim 15 graden boven.

8:00 vlees op het ei
11:45 vlees op 74 graden en ingesmeerd met de glaze.



Na 2 uur ingepakt en om 14:30 op 88 graden voor een uur laten rusten.



Hierna uit elkaar getrokken.



Ik had maar weinig vocht in mijn eerste pakketje zitten, waardoor ik niet aan een cup kwam voor mijn eindsaus. Misschien door een hogere temperatuur en het te snel bereiken van de kerntemperatuur. De stukken uit het midden, kreeg ik lastiger uit elkaar, dan de stukken aan de buitenkant. Is dit normaal?

Uiteindelijk was het heerlijk. We hadden een flinke groep te eten dus ik moest snel zijn om snel nog een broodje te beleggen!

Volgende keer met 1 aanmaakblokje kijken of de uitkomst en temperatuur anders zijn!


 
Ziet er goed uit!

Voor low en slow gebruik ik altijd maar 'e'en aanmaak blokje en dan is het EI makkelijk onder controle te houden op een graad of 110.

Mijn allereerste PP was mislukt, 2e had ik net als jij sommige stukken die niet lekker uit elkaar wilde.
Nou ben ik geen expert maar volgnes mij is het gewoon een kwestie van blijven proberen en fine tunen.
 
Gefeliciteerd. Het ziet er goed uit.
Hele gave foto trouwens, met het aangestoken ei in het donker.
 
Ziet er goed uit.. Belangrijk is wel om de temp rond de 107 gr te houden.
En wat kan met de kleine hoeveelheid vocht is dat het vlees niet goed was ingepakt waardoor er vocht kan verdampen ipv achterblijven in de folie. Dit zou een reden kunnen zijn.
Al met al, mooie run met mooie foto's.. :D
 
Mooie run, blijven oefenen!
 
Nog een restantje voor bij de lunch



Idd de volgende keer 1 aanmaakblokje en de temperatuur wat meer proberen te temperen! Voor nu is de smaak iig niet slecht!

Ook de Sweet en Smokey BBQ saus van Noskos is heerlijk geworden na een weekje in de koelkast.
 
Lekker, gefeliciteerd met je knorretje.
 
Lekker hoor, gefeliciteerd met je stickertje!

Tom Hendriks zei:
Ziet er goed uit.. Belangrijk is wel om de temp rond de 107 gr te houden.
Ik doe mijn PP meestal op 120 graden. Als het vlees is ingepakt en ik heb honger, gaat de temperatuur verder omhoog....
 
Ceriel zei:
Lekker hoor, gefeliciteerd met je stickertje!

Tom Hendriks zei:
Ziet er goed uit.. Belangrijk is wel om de temp rond de 107 gr te houden.
Ik doe mijn PP meestal op 120 graden. Als het vlees is ingepakt en ik heb honger, gaat de temperatuur verder omhoog....

;) das ook een manier..
 
Terug
Bovenaan Onderaan