Daar gaan we dan! Inmiddels is het achter de rug! Het was heerlijk!
Ik heb gekozen voor de wedstrijd pulled pork van Noskos
Vrijdagochtend de procureur uit de vriezer en de injectiemix gemaakt.

Ge?njecteerd en daarna in de rub gezet (southern succor rub van Noskos)

Daarna ingepakt en de koelkast in

Zaterdagmorgen 0m 6:30 heT voor de eerste keer aangestoken.
Een beetje vroeg..... Maar wel een mooi uitzicht!

In mijn onervarenheid en in mijn enthousiasme, 3 aanmaakblokjes aangestoken.
Het gevolg was dat ik het ei maar moeilijk rond de 121 graden kon krijgen. Zat er (met alle schuiven dicht) de hele sessie gemiddeld ruim 15 graden boven.
8:00 vlees op het ei
11:45 vlees op 74 graden en ingesmeerd met de glaze.

Na 2 uur ingepakt en om 14:30 op 88 graden voor een uur laten rusten.

Hierna uit elkaar getrokken.

Ik had maar weinig vocht in mijn eerste pakketje zitten, waardoor ik niet aan een cup kwam voor mijn eindsaus. Misschien door een hogere temperatuur en het te snel bereiken van de kerntemperatuur. De stukken uit het midden, kreeg ik lastiger uit elkaar, dan de stukken aan de buitenkant. Is dit normaal?
Uiteindelijk was het heerlijk. We hadden een flinke groep te eten dus ik moest snel zijn om snel nog een broodje te beleggen!
Volgende keer met 1 aanmaakblokje kijken of de uitkomst en temperatuur anders zijn!
Ik heb gekozen voor de wedstrijd pulled pork van Noskos
Vrijdagochtend de procureur uit de vriezer en de injectiemix gemaakt.

Ge?njecteerd en daarna in de rub gezet (southern succor rub van Noskos)

Daarna ingepakt en de koelkast in

Zaterdagmorgen 0m 6:30 heT voor de eerste keer aangestoken.
Een beetje vroeg..... Maar wel een mooi uitzicht!

In mijn onervarenheid en in mijn enthousiasme, 3 aanmaakblokjes aangestoken.
Het gevolg was dat ik het ei maar moeilijk rond de 121 graden kon krijgen. Zat er (met alle schuiven dicht) de hele sessie gemiddeld ruim 15 graden boven.
8:00 vlees op het ei
11:45 vlees op 74 graden en ingesmeerd met de glaze.

Na 2 uur ingepakt en om 14:30 op 88 graden voor een uur laten rusten.

Hierna uit elkaar getrokken.

Ik had maar weinig vocht in mijn eerste pakketje zitten, waardoor ik niet aan een cup kwam voor mijn eindsaus. Misschien door een hogere temperatuur en het te snel bereiken van de kerntemperatuur. De stukken uit het midden, kreeg ik lastiger uit elkaar, dan de stukken aan de buitenkant. Is dit normaal?
Uiteindelijk was het heerlijk. We hadden een flinke groep te eten dus ik moest snel zijn om snel nog een broodje te beleggen!
Volgende keer met 1 aanmaakblokje kijken of de uitkomst en temperatuur anders zijn!