BasBQ
Beef en Steak

D3xtar's not-so-pecan-crusted pinwheels, feta-aardappelpannetje, witlof en bierw

D

D3xtar

Gast
Vanwege tijdgebrek even een weekje moeten overslaan. Maar nu had ik natuurlijk wel de tijd om even goed over de volgende BBQ run na te denken :)

Dit weekend werd het:

-Mailo Witlof
-D3xtar's aardappel-feta pannetjes (Eerste min of meer eigen bedenksel :) Yeuh!)
-Not-so-pecan-crusted pinwheels (daarover later meer)
-Bierworst

Allereerst zaterdag middag de Carolina Mustard Sauce gemaakt. Ik kon nergens appelazijn vinden (ook niet bij de Makro...) dus ik heb er maar dezelfde hoeveelheid appelsap in gegooid. Pakte nog prima uit ook :)

IMAG0348.jpg


Op dit plaatje moest ik nog even goed roeren...
IMAG0349.jpg


Dan, zondagmiddag de pinwheels in elkaar gezet!
IMAG0350.jpg


IMAG0351.jpg



Maarre, waarom geen pecan D3x?


Nou dat zal ik jullie vertellen. Volgens dit artikel is de pecannoot familie van de Okkernoten. De walnoot is hier ook familie van. Sinds een jaar of wat reageer ik een beetje allergisch op walnoten. Hoewel dat in mijn geval slechts irritant is maar niet levensgevaarlijk heb ik besloten de pecansnippers maar over te slaan.


De Mailo-witlof in elkaar gezet (tevens laatste foto van de witlof, vergeten om er eentje te maken toen het klaar was ...)

IMAG0352.jpg


En dan mijn eigen experiment. Natuurlijk is hier op het forum het recept voor het aardappelpannetje met bacon te vinden. Mijn bijna-vrouw is alleen niet eene echte vleeseter (wat dat betreft heb ik de verkeerde hobby, of de verkeerde vrouw...) maar ze is helemaal gek op gerechten met feta erin. Nou, dan maken we dat toch?

2 kleine ovenschoteltjes (gehaald bij de Makro) licht ingevet en daarop aardappelschijfjes (niet voorgekookt) laagje feta, laagje schijfjes met wat kruiden naar smaak, laagje feta, laagje aardappels.
Vervolgens een mixje van een ei met een bekertje creme fraiche eroverheen (Zou ook room kunnen zijn denk ik...)

IMAG0353.jpg



IMAG0354.jpg

En op het vuur!

IMAG0355.jpg

Vanwege het mooie weer kon ik de bbq-shack wat dichter bij huis opbouwen. Zo kon ik vanuit het raam de temps een beetje in de gaten houden.

IMAG0356.jpg


Na een uurtje waren de aardappelpannetjes en de witlof klaar. Witlof onderweg nog even bedekt met stukje folie. Geen foto ;)
IMAG0357.jpg


Pinwheels erop!
IMAG0358.jpg

IMAG0359.jpg


En nog wat bierworst!
IMAG0360.jpg

IMAG0361.jpg


En de smaken? De pinwheels waren heeeerlijk zacht. Het zoetje van de Carolina musterdsauce kwam net ff lekker naar voren. Het aardappelpannetje was heerlijk! Werd ook goed ontvangen door mijn testpanel. Volgende keer zou ik dat voor mezelf ietsje zouter maken, maar het was erg lekker.

De witlof? Geen idee, was op voordat ik er aan toe was ;)

En de bierworst? Lekker even laten pruttelen. Gewoon een lekkere afsluiter ;)
 
Mooie gerechtjes allemaal! Je zou een volgende keer voor de Carolina Mustard de helft gewone azijn en de andere helft appelsap kunnen gebruiken, dan heb je toch het fruitige maar ook het zuurtje.
 
ziet er heerlijk uit, een hele completa maaltijd zo
 
Appelazijn hebben ze bij de Appie, biologische, daar heb ik het in elk geval vandaan. Verder ziet het er allemaal errug smakelijk uit!
 
Terug
Bovenaan Onderaan