BasBQ
Beef en Steak

cupmaten

 

tbob

Kooltjesharker
Berichten
169
Gisteren de basis rub van Noskos gemaakt of anders gezegd proberen te maken.
Hele forum afgezocht waar ik de maten kon vinden .
1/4 cup is 60 gram of hoeveel EL ???????
1/4 cup is 35 gram of hoeveel EL ???????
1/4 cup zeezout hoeveel EL ???????????
 
1 cup is 16 eetlepels is 48 theelepels
1/4 cup is 4 eetlepels is 12 theelepels

De gewichten zijn afhankelijk van het soortelijk gewicht van de kruiden.

De Appie xl verkopen cupmaten net als de Marskramer
 
1/4 cup is 4 eetlepels

1 eetlepel is 3 theelepels
 
sjonge jonge, over hulp niet te klagen, er wordt gelijk bovenop gesprongen  :D :D
 
En ga bij inhoudsmaten niet zomaar van gewicht uit! Een theelepel oregano is bijvoorbeeld veel lichter dan een theelepel zeezout.
 
Had ik dat maar gistermorgen geplaatst heel internet afgezocht en maar op gevoel gedaan.
smaak was een beetje mislukt te weinig suiker ???
 
Aldoende leert men.
 
Gewoon bij de Albert Heijn de setjes tbv Cups en teaspoons gaan halen hier heb je veel plezier van !
 
Frits zei:
1 cup is 16 eetlepels is 48 theelepels

Daar kijken ze bij Hunkemoller Lexis toch wel iets anders tegenaan.
 
Hoi BBQers misschien is dit wat voor jullie, google JoshMadison en je kan een conversie programma downloaden dit werkt perfect.
 
1 cup is 16 eetlepels is 48 theelepels

Conversieprogramma???

Makkelijker dan bovenstaand is er toch niet.
Dat is echt groep 4/5 hoor qua rekenen

8)
 
En wat ik al zei, met vaste stoffen kun je niet zo maar naar grammen omrekenen vanwege het verschil in soortelijke massa.
 
Ik heb vandaag toevallig ook de cupmaten in de appiehappie gehaald. Mijn oudste dochter (van 11) vraagt bij de kassa pap wat is dat. Ik zeg dat zijn cupmaten, onmiddelijk wordt ik aangestaard door wat winkelende vrouwen om me heen. Ik heb haar gelijk maar uitgelegd dat je naast de afmetingen ook nog wat anders kunt bedoelen met cupmaten  :-[
 
structor zei:
Ik heb vandaag toevallig ook de cupmaten in de appiehappie gehaald. Mijn oudste dochter (van 11) vraagt bij de kassa pap wat is dat. Ik zeg dat zijn cupmaten, onmiddelijk wordt ik aangestaard door wat winkelende vrouwen om me heen. Ik heb haar gelijk maar uitgelegd dat je naast de afmetingen ook nog wat anders kunt bedoelen met cupmaten  :-[

LOL
 
hij is leuk
 
Terug
Bovenaan Onderaan