BasBQ
Beef en Steak

Cupcake Kip

 
 
 
 

JaapAap

Pitmaster
Berichten
575
Goede avond. Vandaag even wat kippendijen op de Q gelegd op een manier zoals ik nog nooit gedaan had. Dit valt erg in de smaak! Super mals en lekker. Alleen ga ik volgende keer het vel losmaken zodat deze wat makkelijker met de rest mee hapt. Q op 150 graden. De foto's:
25db354d7652dc9d4ef24599f879e6d9.jpg

8aacb9fff1626578ec95eb5acba33db5.jpg

cfb46a2fd08db679422bf9c33d5e4047.jpg

be2e6e39bcc1ac42df0af49e50b7d794.jpg
b49e848f5d2f2ec0761480fccd953c1a.jpg

f6acaede602c1234ab983cea94ffa9cf.jpg

083b004bb274394665294798778fed3e.jpg
 
Ze zien er goed uit!

Heb je wel gaatjes geboord in je cupcakevorm? (Bij de Action verkopen ze vormen voor weinig, daar kun je thuis geen ruzie voor hebben  ;) ) Zo niet, dan heeft het plaatsen van de vorm in de bak met vloeistof geen toegevoegde waarde...
Bij L&S kip is het raadzaam om het vet van het velletje te schrapen met een mes, of gewoon weglaten. (lees: monnikenwerk  #:-S )
 
Ceriel zei:
Ze zien er goed uit!

Heb je wel gaatjes geboord in je cupcakevorm? (Bij de Action verkopen ze vormen voor weinig, daar kun je thuis geen ruzie voor hebben  ;) ) Zo niet, dan heeft het plaatsen van de vorm in de bak met vloeistof geen toegevoegde waarde...
Bij L&S kip is het raadzaam om het vet van het velletje te schrapen met een mes, of gewoon weglaten. (lees: monnikenwerk  #:-S )

Zitten gaatjes onder de kip in het blik de vrouw gaf me toestemming .
 
JaapAap zei:
Zitten gaatjes onder de kip in het blik de vrouw gaf me toestemming .
OK, recept van SouthernDutchBBQ? Daar staat volgens mij ook hoe de velletjes van vet te ontdoen.

Als je het vaker gedaan hebt, ga je het zelfs leuk vinden  :p
 
Ceriel zei:
JaapAap zei:
Zitten gaatjes onder de kip in het blik de vrouw gaf me toestemming .
OK, recept van SouthernDutchBBQ? Daar staat volgens mij ook hoe de velletjes van vet te ontdoen.

Als je het vaker gedaan hebt, ga je het zelfs leuk vinden  :p

Dat recept heb ik in grote lijnen gevolgd.  Alleen vel los maken had ik ff geen tijd voor
 
Ziet er goed uit, ik zie een todo aankomen!
 
Ceriel zei:
JaapAap zei:
Zitten gaatjes onder de kip in het blik de vrouw gaf me toestemming .
OK, recept van SouthernDutchBBQ? Daar staat volgens mij ook hoe de velletjes van vet te ontdoen.

Als je het vaker gedaan hebt, ga je het zelfs leuk vinden  :p
Leugenaar....
 
Ziet er goed uit.
Waarom moet er een gaatje in de cupcake vorm?
 
Dat ziet er heerlijk uit!
 
JaapAap zei:
nix13 zei:
Ziet er goed uit.
Waarom moet er een gaatje in de cupcake vorm?

dan kan de kippenbouillon bij de kip komen.
Dan kan je die toch net zo goed in de cupcake vorm doen. Of denk in nou te simpel?
 
Lijkt mij eerder droger.
Je hebt dan immers geen groot reservoir vocht wat door een gaatje kan.
 
Dat schrapen van die velletjes gaat prima snel als je een beetje weet hoe. In plaats van schrapen kan je het er ook grotendeels afsnijden met een flexibel fileermes. Deze moet dan uiteraard wel super scherp zijn maar op die manier is het een redelijk koud (maar vies) kunstje :p
 
Dat ziet er goed uit! Lijkt me erg lekker
 
Terug
Bovenaan Onderaan