BasBQ
Beef en Steak

cowboysteak eerste keer

boston bud

Vuurmaker
Berichten
66

eerst de minimax tot 120 graden verwarmt toen het vlees tot 40 graden gegaard,de platesetter er af gehaald,toen direct gegaard tot 50 graden(ik houd van rood)
 

10 minuutjes ingepakt gelaten en eten maar.Ik vind bij deze bereiding dat er wat niet lekkere houtskool smaak aan het vlees zit(ik gebruik black ranch en peko)wat doe ik fout
 
ziet er goed uit, smakelijk stuk vlees
 
Ziet er lekker uit!
Ik vermoed dat de overheersende houtskoolsmaak van de BlackRanch komt.....
 
Die lust ik ook wel!!
 
Mooi stuk vlees, jammer van de smaak, doodzonde.
Niet goed gepyroliseerd houtskool komt bij BR veel voor.
oa teerresten (koolwaterstoffen) geven een nare smaak aan je gerechten...........teersmaak.
Dit kun je verhelpen door de houtskool langer te laten branden voordat je je vlees op de BBQ legt, zodat de teerresten kunnen uitdampen.
Ik ruik altijd aan de schoorsteen of er nog nare luchtjes uitkomen, als ik niets meer ruik begin ik pas met BBQ-en.
dat kan bij mij soms een half uur tot 3 kwartier duren, niet altijd maar komt wel regelmatig voor.
Dammers heeft er in mindere mate ook last van, Peko heel af en toe, de DHV houtskool die ik nu heb heeft er tot nu toe nagenoeg geen last van, die laatste ga ik trouwens niet meer aanschaffen, veel te veel kleine stukken houtskool in een zak
 
Mooi stukje vlees.
Ennuh.... Wat een geweldig mooie espressomachine heb je daar staan!
Koffiemolen erbij..... Top.
 
Da's unne beste!
Lekker hoor
 
Terug
Bovenaan Onderaan