BasBQ
Beef en Steak

Country style ribs.

 
 
 
 

Nosmo

Gerijpt
Berichten
3.741
Voor mensen die die geen botjes in hun eten lusten maar toch iets willen eten dat naar spareribs smaakt zijn er "Country style ribs". Pure misleiding natuurlijk want het is niet eens van ribben gemaakt, maar goed, het is stiekem toch wel lekker.

Dus, rond de 2 kilo procureur in repen gesneden, met mosterd ingesmeerd en gerubt met mijn favoriete rib rub.
Country-Ribs-1.jpg


En die mogen dan een paar uur in de rook op het rooster bij 125C
Country-Ribs-2.jpg


Bij een kern temperatuur van 75C gaan ze dan in een badje van 1/3 bbq saus en 2/3 appelsap. Eventueel kan daar nog wat rub doorheen.
Country-Ribs-5.jpg


En dan afgedekt doorgaren tot ongeveer 95C.
Country-Ribs-6.jpg


Als ze gaar genoeg zijn dan mogen ze nog 15 min op het rooster met een beetje glaze.
Country-Ribs-7.jpg

Kijk ze eens mooi glimmen! ;)

En zo zien ze er dan uit als ze klaar zijn.
Country-Ribs-8.jpg
 
Soms mag een beetje valsspelen, als het resultaat er zo uit ziet!!
 
Zalige plaatjes Piet!
 
Potverdikkeme Piet, dat ziet er nog eens lekker uit. Dat badje met saus en appelsap ga ik de volgende keer ook eens proberen.
 
Ik heb een bestemming gevonden voor de procureur die hier in de vriezer ligt!

Het ziet er lekker uit.
 
Lekker.
Heb ook nog een stuk procureur in voorraad.
Ik zie het al voor me.
Zwemles voor porky on Q. Dat ga ik ook maken.
 
Onmiddellijk op mn lijst met To Do gezet! Brilliant idee 💥👍🏻
 
Lekker, goed verzonnen 👌🏻
 
Lekker hoor, ik zou wel een 'ribje' lusten.
 
En zo heb je voor een stuk vlees weer een extra bereiding ontdekt, maar zeker niks verkeerds mee het ziet er erg lekker uit (y)
 
Ha Piet! Dat is lang geleden, leuk weer eens iets van je te lezen 😊
 
@Dominique

Ik vergeet tegenwoordig meestal foto's te maken:oops:, en dan valt er ook niet veel te posten. Maar ik ben nog steeds aanwezig op het forum, niet weg te slaan die Nosmo.

Wat mij trouwens verbaast dat nog niemand gereageerd heeft op de "easter eggs" die ik niet zo heel erg subtiel verstopt heb in de foto's.;)
 
Dat ziet er goed uit Piet, gaan we morgen hier proberen!
 
Terug
Bovenaan Onderaan